افزایش تنش‌ها بین مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه امریکا

© AP Photo / Andrew Harnikافزایش تنش‌ها بین مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه امریکا
افزایش تنش‌ها بین مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی وخیم‌شدن روابط امریکا با ایران، تنش‌ها بین وزیر خارجه امریکا و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ، افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از چهار منبع در دولت امریکا، در پی تشدید تنش‌های میان واشنگتن و تهران، مشکلات با کوریای شمالی و ونزوئلا و همچنان رقابت مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا و جان بولتون، معاون رئيس جمهور امریکا، اختلاف‌نظرها میان این دو مقام امریکایی افزایش یافته است.

بولتون: امریکا خواستار تغییر رژیم در ونزوئلا است - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: امریکا خواستار تغییر رژیم در ونزوئلا است

براساس اطلاعات این شبکه تلویزیونی، این تنش‌ها میان سیاست‌مداران امریکایی به دلیل شیوه اجرای مسوولیت‌های کاری شان، به میان آمده اند. این تنش‌ها و اختلاف‌نظرها در نشست‌های شورای امنیت ملی در کاخ سفید نیز ابراز شده اند.

این در حالیست که مشاور امنیت ملی ترامپ بارها موضع اش را درمورد مسایل مهم سیاست خارجی اعلام می‌کند، اما پامپئو از بیانه‌های رسمی خودداری نموده، تلاش دارد تا در نشست‌ها بیشتر شیوه دیپلوماتیک در پیش گیرد.

مشاور امنیت ملی رئيس جمهور امریکا با استفاده از روابط شخصی و غیررسمی با یک حلقهٔ افراد، به اطلاعات سیاست خارجی دسترسی پیدا می‌کند.

به تاریخ ۱۹ می، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که بین جان بولتون و مایک پامپئو اختلاف‌نظرهای جدی وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала