جنبش فلسطینی فتح: اشتراک‌کنندگان نشست بحرین خائن و مزدور اند

© AFP 2023 / ABBAS MOMANIجنبش فلسطینی فتح: اشتراک‌کنندگان نشست بحرین خائن و مزدور اند
جنبش فلسطینی فتح: اشتراک‌کنندگان نشست بحرین خائن و مزدور اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین با تأکید بر تحریم نشست منامه در بحرین، اعلام کرده است هر شخصی در این نشست حضور یابد "خائن" و "مزدور" است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه المیادین، همزمان با اعلام شرکت امارات و عربستان سعودی در نشست منامه که از سوی امریکا در مورد فلسطین تدارک دیده شده است، جنبش فتح (جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین) شرکت کنندگان این نشست را "خائن" و "مزدور" خوانده است.

در اعلامیه جنبش فتح ضمن تحریم نشست "منامه" آمده است که کاخ سفید حقوق فلسطینیان را پایمال کرده و چیزی را که دارایی‌اش نیست به کسی که استحقاق آن را ندارد، بخشیده است.

این بیانیه می‌افزاید: هدف از نشست بحرین، اجبار فلسطینیان برای اجرای معامله‌ای ننگین از کانال اقتصادی است و مردم و رهبران قانونی فلسطین یکپارچه این معامله ننگین را رد کرده و همچنین دعوت امریکا برای حضور در نشست بحرین را نمی‌پذیرند.

جنبش فتح در ادامه تأکید کرد که مسیر سیاسی بر مبنای قوانین بین‌المللی برای حل مسائل اقتصادی کافی است نه اینکه برعکس باشد.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به "معامله قرن" قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ جون در منامه برگزار شود.

گروه‌های مختلف فلسطینی با برگزاری این کنفرانس مخالفت کرده‌اند و در همین ارتباط محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت که درباره برگزاری این کنفرانس با فلسطینیان مشورت نشده است.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داده و گفته است که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.

پیش از این دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام نموده بود که ایالات متحده و بحرین در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی جلسه‌ای در مورد مسائل اقتصادی از ۲۵ جون تا ۲۶ جون در منامه هستند که در آن از جمله امکان جذب سرمایه گذاری در فلسطین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала