قصد پنتاگون برای فرستادن هزاران نظامی به خاور میانه

© AFP 2023قصد پنتاگون برای فرستادن هزاران نظامی به خاور میانه
قصد پنتاگون برای فرستادن هزاران نظامی به خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تشدید تنش‌ها با ایران، پنتاگون پلان‌های فرستادن چندین هزار نظامی دیگر به خاور میانه را به کاخ سفید ارایه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقل از منابع در دولت امریکا خبر داده است که این پلان‌ها شامل استقرار مجتمع‌های دفاع راکتی پاتریوت و کشتی‌های جنگی می‌باشند.

براساس اطلاعات اسوشتید پرس، همچنان فرستادن الی ده هزار نظامی امریکایی بخشی از این پلان‌های پنتاگون است.

پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد

چنانکه گزارش شده است، تا هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و معلوم نیست که آیا پلان‌های پنتاگون به‌طور کامل مورد تایید کاخ سفید قرار خواهند گرفت یا خیر.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا از ابراز نظر درمورد تصمیم این وزارت برای فرستادن الی ده هزار سرباز امریکایی به خاور میانه در پی افزایش تنش‌ها با ایران، خودداری نمود.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع امریکا در جواب گفته است: "براساس سیاست قدیمی، ما پلان‌های بعدی و یا درخواست برای فرستادن نیروها را به بحث نمی‌گیریم".

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала