نشست امروزی مجلس نیز نتوانست موضوع "نقطه اضافی" را حل کند

© Photo / ارگکمال ناصر اصولی در افتتاح دور هفدهم پارلمان افغانستان
کمال ناصر اصولی در افتتاح دور هفدهم پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس که برای رای‌گیری روی برگه رای جنجال برانگیز با برگزاری نشست فوق‌العاده گردهم آمده بودند بار دیگر موفق به حل موضوع انتخاب رئيس مجلس نشدند.

به گزارش اسپوتنیک، این رای به نفع میررحمان رحمانی استفاده شده است و پیش از این به دلیل گذاشته شدن یک نقطه افزون بر علامت تاییدی در پایین آن باطل اعلام شده بود.

در باره یک برگه راى كه اكنون نقطه اختلاف در مجلس نمايندگان شده، هواداران مير رحمان رحمانى خواهان رأى گيرى علنى و هواداران كمال ناصر اصولى خواهان رأى گيرى سرى هستند.

هردو طرف به خواست‌هایی شان پافشاری می‌کنند.

انتخابات برای گزینش رئیس مجلس نماینده‌گان روز پنج‌شنبه هفته گذشته میان چهار نفر برگزار شد. میرویس یاسینی، عمرنصیر مجددی، میررحمان رحمانی و کمال‌ناصر اصولی از نامزدان دور نخست این انتخابات بود. میررحمان رحمانی و کمال‌ناصر اصولی با بدست آوردن بیش‌ترین رای  در دور دوم انتخابات که روز شنبه، ۲۸ ثور، برگزار شد، با هم رقابت کردند.
در نتیجه انتخابات روز شنبه، میررحمان رحمانی ۱۲۳ رای و کمال ناصر اصولی ۵۵ رای به دست آوردند. ۵۳ رای باطل و ۱۳ رای سفید اعلام شد. نصاب مجلس ۲۴۷ نفر اعلام شد و به همین دلیل نامزد برنده باید ۱۲۴ رای را به دست می‌آورد. هم‌چنان سه رأی ناپدید اعلام شد، بعدها یک ورق سفید نیز از داخل صندوق بیرون آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала