روسیه: قاچاق مواد مخدر افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه است

© Photo / Administration of President of Republic Tatarstanروسیه: قاچاق مواد مخدر افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه است
روسیه: قاچاق مواد مخدر افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معین وزارت امور خارجه روسیه میگوید که قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ سرومولوتوف، معین وزارت امور خارجه روسیه میگوید باوجود اینکه قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه کاهش یافته است، اما این مشکل هنوز هم تهدید جدی برای امنیت منطقه است.

اولگ سرومولوتوف: «با وجود پیشرفت حاصل شده، "صادرات" هروئین افغانستان همچنان یک چالش جدی برای امنیت و ثبات منطقه، به خصوص آسیای مرکزی، است. روسیه فدرال به منظور مقابله با این تهدید همکاری و تعامل در عرصه مبارزه با مواد مخدر را با ساختارهای منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و مرکز منطقه ای هماهنگی اطلاعات آسیای مرکزی افزایش میدهد.»

به گفته وی، برآوردهای وزارت امور داخله روسیه نشان میدهد که طی چندین سال اخیر قاچاق هروئین افغانستان از «مسیر شمالی» کاهش یافته است.

وی افزود: «هروئین قاچاق شده در مسیر شمالی پس از عبور از کشورهای آسیای مرکزی نهایتا به روسیه میرسد، در حالی که قاچاقبران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا از مسیرهای بالکان و جنوبی استفاده میکنند.»

این در حالی است که چندی پیش شیرخان سلیم زاده، رئیس آژانس کنترول مواد مخدر تاجکستان گفته بود که تاجکستان به عنوان "بافر" در مسیر شمالی قاچاق مواد مخدر افغانستان عمل میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала