تقویه قوای امریکا در شرق میانه برای دفاع است

© Photo / Public domain/ Alan Grazianoتقویه قوای امریکا در شرق میانه دفاعی
تقویه قوای امریکا در شرق میانه دفاعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگن. نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه در حالت دفاعی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کیتی ویلبرگ، مشاور ارشد پنتاگن گفته است که آنها برای حفاظت از نیروهای امریکایی در منطقه مستقر شده اند.
وی همچنین به خبرنگاران گفت: «سیاست ما در رابطه با ایران تغییر نمی کند. همانطور که رئیس جمهور و وزیر (دفاع) اظهار داشته اند، ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و این نیروهای اضافی را به مثابه منبع خصومت در نظر نمی گیریم.
او خاطر نشان کرد که هدف اصلی ایالات متحده این است که اطمینان حاصل شود که ایران «به میز مذاکره بازگشته است».

امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند

به نوبه خود، نماینده قرارگاه مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، مایکل گیلدی معاون قوای بحیره مدیترانه گفت که از 1.5 هزار سرباز، حدود 600 نفر از خدمات دافع هوا پاتریوت میباشند.
معاون قوای بحری امریکا افزود: "در هفته های آینده، ما تجهیزات نظارت و کشفی، و همچنین قطعات هوائی و انجینری را برای محافظت از نیروهای ما ارسال خواهیم کرد."
وی همچنین گفت که این نیرو شامل طیارات و هواپیماهای بدون سرنشین برای "کشف راکت های کروز ایرانی" خواهد بود. همچنین یک اسکادران طیارات جنگی اضافی به منطقه ارسال خواهد شد.
در ماه گذشته، وضعیت روابط بین ایالات متحده و ایران به طور قابل توجهی رو به وخامت گذاشته است. مقامات امریکائی اعمال تحریم های شدید علیه مناطق کلیدی اقتصاد ایران را اعمال کرده و همچنان فشار تحریم ها را افزایش می دهند. هدف اعلام شده واشنگتن "تغییر رفتار" جمهوری اسلامی ایران است. ایالات متحده همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. در پاسخ، ایران قوماندانی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده را به عنوان یک سازمان تروریستی تشخیص داد و ایالات متحده را "حامی تروریسم دولت" دانست.
پس از آن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مورد رئیس جمهور جان بولتون گفت که ایالات متحده، طیارات Abraham Lincoln و بمب افکن ها را به سواحل ایران فرستاده است. به گفته وی، واشنگتن در حال ارسال "سیگنال روشن و بی تردید به رژیم ایران است که هر گونه حمله به ایالات متحده یا منافع متحدان ما با نیروی بی رحم روبرو خواهد شد".
در همان زمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، گفت که امیدوار است از جنگ با ایران اجتناب کند. علی خامنه ای، رهبر ایران، همچنین گفت که ایران قصد ندارد با ایالات متحده جنگ کند، اما در صورت ضرورت واشنگتن مقاومت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала