اتخاذ راهبرد جدید ناتو به خاطر «تهدید هسته ای» روسیه

© AFP 2023 / Thierry Charlierاتخاذ راهبرد جدید ناتو به خاطر «تهدید هسته ای» روسیه
اتخاذ راهبرد جدید ناتو به خاطر «تهدید هسته ای» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو اعلام کرد این اتحادیه به خاطر «تهدید هسته ای» موجود از جانب روسیه راهبردی نظامی جدیدی را به تصویب خواهد رساند.
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
طرح تمسخر‌آمیز ناتو برای جنگ احتمالی با روسیه

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در مصاحبه با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag گفت:- "در این هفته کارشناسان ما درباره تصویب راهبردی نظامی جدید برای ناتو تصمیم گیری خواهند کرد".

استولتنبرگ خاطرنشان کرد، که دلیل تصویب راهبردی نظامی جدید علاوه بر «تهدید هسته ای» موجود برای کشورهای غربی از جانب روسیه، وجود تهدیدات جدید برای ناتو در شرق و جنوب است.

دبیرکل ناتو افزود:- "سخن بر سر آن است که در آینده باید برای دفاع و تامین امنیت آمادگی کامل داشت و این از جمله وجود دیدگاه های نظامی جدید را طلب می کند". 

یادآوری می کنیم، که پیش از این مقام های ناتو بارها مسکو را به تدوین طرح هایی برای استفاده از جنگ افزار هسته ای متهم کرده بودند، اما مقام های روسیه همواره اعلام کرده اند که جنگ افزار هسته ای را تنها وسیله دفاع از خود می دانند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توضیح داده است که دکترین هسته ای روسیه حمله پیشگیرانه را در نظر نمی گیرد و مسکو از لحاظ نظری تنها در صورتی که مورد حمله هسته ای قرار بگیرد و به عنوان پاسخ می تواند از جنگ افزار هسته ای استفاده کند. پوتین یادآور شده بود، که متجاوز باید بداند که حتمن از وی انتقام گرفته خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала