حمدالله محب به پاکستان سفر می کند

© Photo / ARG / ARGحمدالله محب به پاکستان سفر می کند
حمدالله محب به پاکستان سفر می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه به پاکستان سفر خواهد کرد.
دیدار حمدالله محب از بخش‌های توقیف‌خانه بگرام - اسپوتنیک افغانستان
دیدار حمدالله محب از بخش‌های توقیف‌خانه بگرام

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، طارق آرین سخنگوی شورای امنیت ملی، در صفحۀ تویترش نوشته است که حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی روز سه شنبۀ هفتۀ روان با یک هیأت بلند پایۀ حکومتی به پاکستان سفر خواهد کرد.

آرین نوشته است، که در این سفر روی مسایل چون امنیت، صلح و مبارزه با هراس‌افگنی بحث خواهد شد.

برخی از رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش داده‌اند، که این سفر به دعوت قمر باجوه رئیس کل ستاد ارتش پاکستان صورت می‌گیرد.

به گزارش این رسانه‌ها، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله نیز در این سفر اشتراک خواهد داشت و در بارۀ سفر محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور که قرار است در ماه جون میلادی به پاکستان سفر کند، گفت‌وگو خواهد شد.

اما محب‌الله شریف، آگاه سیاسی می‌گوید، اگر حکومت افغانستان به این فکر است که پاکستان گروه طالبان را راضی می‌سازد تا با حکومت افغانستان گفت‌وگو کند، در اشتباه است.

به گفتۀ آقای شریف، حکومت افغانستان تلاش دارد تا از راه معامله با ارتش و سازمان استخباراتی پاکستان، بازی سیاسی را برای خود ساده بسازد، اما این یک اشتباه است و حکومت پاکستان هیچ‌گاهی با افغانستان صادق نبوده است.

یادآوری می کنیم، که مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در حالی به پاکستان سفر می‌کند که پیش از این نیز بارها مقام‌های حکومت افغانستان برای تأمین صلح و مبارزه با هراس‌افگنی با مقام‌های پاکستانی گفت‌وگو کرده‌اند؛ اما این گفت‌وگوها تا کنون نتیجۀ مثبتی در پی نداشته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала