واکنش تند ارگ به ادعاهای حبیب احمدزی مبنی بر "ترویج فحشا" در ارگ

© Photo / M.Naderiجنرال حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی
جنرال حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که ادعاهای مشاور پیشین رئيس جمهور غنی به‌خاطر چوکی و موقف است و این موضوع جداً بررسی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی درمورد وجود فساد سازمان‌یافته در ارگ ریاست جمهوری، گفت:ادعاهای آقای حبیب احمدزی کاملاً دروغ و بی‌اساس و بر انگیزه‌های شخصی استوار است. این موضوع به‌گونۀ بسیار جدی بررسی و نتایج آن با مردم افغانستان شریک خواهد شد.

وی افزوده است: ادعاهای آقای احمدزی به‌خاطر چوکی و موقف است. پس از آنکه آقای احمدزی در انتخابات پارلمانی کامیاب نشد، به ارگ مراجعه کرد تا دوباره به‌حیث مشاور مقرر شود، ولی پیشنهاد مقرری او رد شد.

چخانسوری ادعاهای حبیب احمدزی را توهین به زنانی خوانده است که سال‌ها قربانی داده اند تا در سطوح تصمیم‌گیری برسند. وی گفت: به هیچ کسی اجازه داده نمی‌شود که به عزب زنان افغانستان اتهام وارد کند.

وی در اخیر خاطر نشان ساخته است: توقع ما از سیاسیون کشور این است که برای منافع شخصی و سیاسی خود در اذهان مردم تشویش ایجاد نکنند و از ادعاهای بی‌اساس استفادۀ کمپاینی نکنند.

چند روز قبل حبیب احمدزی، مشاور پیشین رئيس جمهور غنی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود حلقه کوچکی در اطراف رئیس جمهور غنی جمع شده و مانع افرادی می‌شوند که قصد خدمت به کشور را دارند.
آقای احمدزی گفته بود که در دوران کمپاین‌های انتخاباتی غنی، به بهترین وجه امنیت این کمپاین‌ها را تامین کرده، ولی سپس با دیدن فجایع و افتضاح در ارگ، از مقامش استعفا کرده ‌است.

او همچنین گفته است که نامزدانی را می‌شناسد که کمتر از ۶۰۰ رای داشته اند، اما فضلی، مشاور رئیس جمهور غنی در برابر روابط نامشروع آنها را پیروز اعلام کرده است.

اما چند روز بعد از اظهارات آقای احمدزی یکی دیگر از مشاوران حکومت در گفتگو با یک رسانه هندی بر گفته‌های احمدزی مهر تایید زده است.
مریم وردک، یکی دیگر از این مشاوران رئیس جمهور غنی، که قبلا در بدنه حکومت حضور داشت، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هندی وای‌آن گفته است که "در ارگ فساد اخلاقی سر به آسمان می‌زند و اگر بخواهی پیشرفت کنی باید از تن و بدن خود مایه بگذاری."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала