سگ انتحاری طالبان توسط پولیس لوگر کشته شد + عکس

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای پولیس، سگی را که هراس‌افگنان طالب در بدن آن مواد منفجره جاسازی کرده بودند، در ولایت لوگر کشته و مواد همراهش را خنثی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله اعلام کرد که پولیس ولایت لوگر طرح حمله گروه طالبان با استفاده از یک سگ‌ بمب‌گذاری شده را خنثا کرده است.
این وزارت در خبرنامه‌ای گفته است، سگی که توسط گروه طالبان بر بدنش مواد انفجاری جابه‌جا شده بود، از سوی پولیس لوگر کشته شده است. وزارت امور داخله هم‌چنان گفته است که مواد انفجاری جابه‌جا شده بر بدن این سگ، از سوی نیروهای امنیتی خنثا شده و به این ترتیب از وقوع یک انفجار در مرکز فرماندهی پولیس لوگر جلوگیری شده است. 

به نقل از خبرنامه، گروه طالبان شام روز یک‌شنبه (5 جوزا) با استفاده از مواد جابه‌جا شده بر بدن سگ می‌خواست فرماندهی پولیس شهر پل علم، مرکز لوگر را هدف قرار دهد. وزارت امور داخله در این خبرنامه گفته است که پولیس پس از شناسایی مواد انفجاری در بدن سگ، فوراً این حیوان را پا درآورده و مواد انفجاری آن را خنثا کرده است.
وزارت امور داخله گفته است که گروه طالبان بارها برای انجام حمله‌های انتحاری و انفجاری از چادری و پوشش زنانه کار گرفته است و در لوگر نیز می‌خواست با «ترفندهای بزدلانه» نیروهای امنیتی را با استفاده از یک سگ هدف انفجار قرار دهد.
حدود شش سال پیش وزارت امور داخله گزارش کرد که گروه طالبان از الاغ (خر) برای انجام حمله‌های «تروریستی» استفاده می‌کند. بر اساس معلومات وزارت امور داخله در سال 1392 گروه طالبان مواد انفجاری را در پالان‌های دو خر جاسازی و قصد انجام حمله «تروریستی» با آن را داشتند. این دو خر بمب‌گذاری شده از سوی پولیس در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا کشف شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала