ترامپ از آمادگی برای گفتگو با ایران سخن گفت

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر امادگی ترامپ برای مذاکره با ایران
امادگی ترامپ برای مذاکره با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد، در صورتی که ایران خواستار مذاکره با امریکا باشد، از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه جهانی تلویزونی چین (CGTN) این اظهارات را رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پس از نشست دوجانبه با شینزو آبه، نخست وزیر جاپان ابراز داشت.
رئيس جمهور ایالات متحده بر اين باور است که "هيچکس خواستار براه انداختن اتفاقات وحشتناکي نیست و خاطر نشان ساخت که تهران می خواهد مذاکره کند".  

منازعه با ایران میتواند جنگ جهانی سوم را تحریک نماید - اسپوتنیک افغانستان
منازعه با ایران میتواند جنگ جهانی سوم را تحریک نماید

براساس گزارش، ترامپ امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در کاخ آکاساکا پس از دیدار با آبه خطاب به خبرنگاران گفته است: «می‌دانم که نخست‌وزیر شینزو آبه و جاپان روابط خوبی با ایران دارند؛ بنابراین، باید ببینیم چه پیش می‌آید.
گفته می شود که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، نیز اخیرا از مقامات اروپایی خواسته است به کاهش تنش با ایران کمک کنند و این کشور (ایران) را تشویق کنند که تنش‌های موجود را کاهش دهد.  

ماه گذشته، روابط بین ایالات متحده و ایران به طور قابل توجهی به وخامت گرائید. مقامات امریکایی اعمال تحریم های شدیدی را علیه زیر ساخت های کلیدی اقتصاد ایران اعمال کرده و همچنان فشار تحریم ها را افزایش داد.
هدف اعلام شده واشنگتن "تغییر رفتار" جمهوری اسلامی ایران است. ایالات متحده همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC)) را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. در پاسخ، ایران فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخت و ایالات متحده را "حامی تروریسم " اعلام نمود.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا درکاخ سفید اعلام کرده بود استقرار کشتی هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.
سخنان تازه ترامپ درحالی مطرح شده که او اخیرا شعله جنگ لفظی با ایران را دامن زده است. او اخیرا در توییتر خود نوشت: "اگر ایران جنگ می خواهد، این رسما پایان کارش خواهد بود. دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکنید".
او همچنین در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبری فاکس نیوز نیز ابراز داشت که به دنبال جنگ نیست، اما اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала