برگزاری دومین نشست بین الافغانی در مسکو

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابلوف: کرزی و هیت طالبان در نشست دوم بین الافغانی مسکو روی برقرای صلح در افغانستان جروبحث می نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که یک تعداد سیاستمداران افغان تحت رهبری حامد کرزی رئیس جمهور سابق و نمایندگان دفتر *طالبان قطر راهی مسکو شده اند تا در مراسم تجلیل از 100 مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و افغانستان و همچنان برقراری صلح در افغانستان بحث خواهند کرد.

وی گفت: "چنین نشست صورت خواهد گرفت. ما از طالبان و سیاستمداران افغانی دعوت کردیم تا در مراسم تجلیل از صدمین سالروز ایجاد روابط دیپلماتیک شرکت نمایند." همزمان فرصت برای آنها مساعد میشود و آنها حق دارند و آرزو دارند پس از مراسم با هم بنشینند و صحبت نمایند. "

کابلوف افزود: "من نمی دانم آیا مذاکره خواهند کرد و یا فقط یک بحث بیشتر در مورد راه های برقراری صلح در افغانستان خواهد بود."

در تاریخ 5-6 فبروری، اولین کنفرانس بین الافغانی که در آن نمایندگان کشورهای دول مشترک المنافع،  ایران، پاکستان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر در مسکو برگزار شد. نماینده دولت افغانستان در کنفرانس حضور نداشت. در اعلامیه نهایی، شرکت کنندگان خواستار خروج کامل سربازان خارجی از افغانستان و  به ضرورت حذف رهبران جنبش طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشاره کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала