پیشبینی پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقتصاد دانان و تحلیلگران امریکایی پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را در انتخابات آینده این کشور در سال 2020 پیش‌بینی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: اقتصاددانان امریکایی متقاعد شده اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به احتمال زیاد، بار دیگر در انتخابات سال 2020 آن کشور برنده خواهد شد.
تحليلگران می گویند كه ترامپ با توجه به چشم انداز اقتصاد امريكا، با اختلاف اندكي از نامزدهاي رقيب خود در اين انتخابات پيشي مي گيرد.
نشریه خاطر نشان می سازد که کارشناسان بر پایه مدل اقتصادی که قبلا برای پیش بینی نتایج انتخابات باراک اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا استفاده شده بود، به چنین نتیجه گیری رسیده اند. در این مدل، شاخص هایی مانند نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و تورم به عنوان یک اصل اساسی مورد استفاده قرار گرفته شده. 

ترامپ در آرزوی رقیب شایسته برای انتخابات آینده امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در آرزوی رقیب شایسته برای انتخابات آینده امریکا

نیویورک تایمز اشاره می کند که این مدل قبلا خود را به عنوان یک روش قابل اعتماد معرفی کرده است: در سال 2008 پیش بینی شد اوباما 53.1 درصد آرا را دریافت خواهد کرد و در نتیجه 53.7 درصد از رای دهندگان برای او رای دادند.
استیون راتنر، مشاور سابق وزیر مالیه در دولت باراک اوباما، نیز معتقد است که شانس ترامپ برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوز امریکا نسبت به سائر رقبای وی در حد بالاتر قرار دارد.
اقتصاد دانان با انتشار گزارشي اعلام كردند كه دستاوردهاي اولين دوره رياست جمهوري ترامپ و عملكرد نسبتا قوي وي در حوزه اقتصاد، شانس وي را در پيروزي براي دور دوم انتخابات بالا مي برد.
پيش بيني ها حاكی از آن است كه اقتصاد اين كشور در سال جاري 2.5 درصد و 2.3 درصد در سال 2020 رشد مي كند، و این روند بیکاری در امریکا را 3.3 درصدپایین خواهد آورد.
لازم به ذکر است که 59‌مین دور انتخابات ریاست جمهوریامریکا در تاریخ 3 نوامبر 2020 برگزار خواهد شد. بیش از 20 نماینده از حزب دموکرات از قصد شان برای شرکت در انتخابات اعلام کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала