تجلیل از صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان در سفارت روسیه

© K. Bezhanتجلیل از صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان در سفارت روسیه
تجلیل از صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان در سفارت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به تاریخ 27 می سفارت روسیه در کابل میزبان مهمانان به خاطر صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان بود.
برگزاری صدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری صدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو

به گزارش اسپوتنیک، به تاریخ 27 می در سفارت روسیه در کابل محفلی به مناسبت صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان با حضور دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان، دکتر عبدالطیف پدرام، احمد ولی مسعود، رحمت الله نبیل، محمد حکیم تورسن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، جنرال مراد علی مراد، دکتر حسن بانو غضنفر رئیس حلال احمر افغانستان، کارمندان وزارت خانه ها و دیپلمات های دیگر سفارت های خارجی در کابل و استادان دانشگاه کابل برگزار شد.

الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه، نخست صدمین سالگرد پیوندهای دیپلماتیک روسیه و افغانستان را شادباد گفت و یادآور شد که روسیه نخستین کشوری بود که استقلال افغانستان در سال 1919 به رسمیت شناخت و بر این اساس بود پیوندهای روسیه و افغانستان بر اساس برابری و احترام متقابل ساخته شد.

او افزوده، امروز مسکو برگزار کننده نخستین کنفرانس برای حل و فصل درگیرهای افغانستان است و مسکو تلاش می کند تا زمینه گفت و گو میان دولت افغانستان و گروهای متخاصم را ایجاد کند.

سفیر روسیه در ادامه سخنانش گفت: ما خواستار یک افغانستان مستقل، با ثبات، مرفه، بدون تروریسم و مواد مخدر هستیم و می خواهیم در این کشور صلح برقرار شود.

سپس دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان درباره دوستی روسیه و افغانستان گفت: اتحاد جماهیر شوروی سهم بسیار بزرگی در توسعه اقتصاد، ساختن زیرساخت ها، آموزش پرسنل نظامی و غیر نظامی ایفا کرده است.

رئیس اجراییه افغانستان همچنان از روسیه برای انجام کارکردهایش در زمینه پیشرفت روند صلح در افغانستان، آموزش جوانان افغانستان و ایجاد پیوندهای فرهنگی و بشردوستان قدردانی کرد.

یادآوری می کنیم، که ریشه های نخستین تماس های امپراطوری روسیه با امپراطوری درانی افغانستان عمق تاریخی دارد و بیش از دونیم قرن را در بر میگیرد. در طول سالیان متمادی حکام روسی و افغانستان بارها فرستادگان دیپلماتیک تبادله میکردند، تا بالاخره در سال 1919 بین دو کشور مناسبات دایمی دیپلماتیک برقرار شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала