متخصصان روسی S – 400 را در ترکیه نصب خواهند کرد

© Sputnik / Sergey Malgavkoمتخصصان روسی S - 400را در ترکیه نصب خواهند کرد
متخصصان روسی S - 400را در ترکیه نصب خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتظار می رود که متخصصان روسی برای کمک در امر استقرار و نصب سیستم های راکتی دافع هوای S-400 عازم ترکیه شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را هولوسی آکار وزیر امنیت ملی ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Haber Turk ابراز داشت.
او بار دیگر تأکید کرد که مسئله دریافت سیستم های ضد هوایی از روسیه یک معامله انجام شده است و اکنون ترکیه منتظر نصب این سیستم ها می باشد.
وزیر در اظهارات خود مبنی بر ورود متخصصان روسی تاریخ دقیقی را ذکر نکرد. وی گفت که S-400 به ترکیه " در ماه های آینده" تحویل داده خواهد شد " و "این روند قبلا آغاز شده است".
هولوسی آکار در پاسخ به سوال در مورد اینکه اگر ایالات متحده از فروش جنگنده های F-35 به این کشور خودداری کند، آیا انقره جنگنده سو — 57 روسیه رابه عنوان جایگزین مناسب انتخاب خواهد کرد یا خیر؟ گفت: «اگر ایالات متحده از موضع خود عقب نشینی کند؛ ما نیز جهان خود را ایجاد خواهینم کرد».  

پاسخ ترکیه به مجازات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ترکیه به مجازات امریکا

وزیر همچنین اطلاعات در خصوص درخواست واشنگتن برای لغو معامله خرید ، S- 400 تا هفته نخست ماه جون را رد نمود و خاطر نشان ساخت که او چنین اطلاعات را دریافت نکرده است.
یادآوری می کنیم که اخیرا شبکه تلویزیونی CNBC امریکا اشاره به منابع، خبر داد که،امریکا به ترکیه دو هفته وقت داده است تا از خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه صرف نظر کند.
به گفته این تلویزیون، در جریان این دو هفته انقره باید معامله را با مسکو لغو کند و سیستم دفاع هوایی Patriot را از امریکا خریداری کند.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشته که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала