فوزیه کوفی: طالبان در امر تامین صلح جدی شوند

© Sputnik / Zuhal Sarhadفوزیه کوفی: طلبان در امر تامین صلح جدی شوند
فوزیه کوفی: طلبان در امر تامین صلح جدی شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مسکو از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان تجلیل بعمل آمد.

 به گزارش اسپپوتنیک، بانو فوزیه کوفی، نماینده پیشین مردم بدخشان در مجلس نمایندگان در حاشیه مراسم تجلیل از صدمین سالگرد روابط روسیه و افغانستان در مورد وضعیت امنیت افغانستان گفت: «متاسفانه جنگ در افغانستان هر روز از مردم ما قربانی میگیرد و دامنه این جنایات هر روز بیشتر شده می رود. انتظار ما این است که طالبان در امر تامین صلح، اندکی جدی شوند و اگر طالبان در زمینه صادق استند، باید آتش بس اعلام کنند تا مردم ما حد اقل از بار جنایات که هر روز انجام می شود نجات پیدا کنند وما انتظار داریم که در این دور مذاکرات بین الافغانی روی مسایل صلح جدی تر به خصوص در مورد آتش بس، گفت‌و گو کنیم تا توانسته باشیم به یک توافق برسیم.»
یکی ار بحث های که در باره آن تا حال صحبت نشده است، چگونگی نظام است.
خانم  کوفی گفت: «اگر طالبان به فکر نظامی باشند که در دوران خودشان حکمفرما بود، من فکر می کنم که یک اشتباه است و آنها باید به خواست مرد افغانستان تن دهند».
لازم به ذکر است که امروز دوشنبه (7 ثور 1398) مسکو میزبان یک نشست ویژه‌ به مناسبت یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خودش با کابل است. نشست ویژه‌ به همین مناسبت در "هتل پرزیدنت" در مرکز پایتخت روسیه برگزار شده و در آن مقامات وزارت امور خارجه روسیه، کارمندان سفارت افغانستان در مسکو، سیاستمداران و کارشناسان افغان و هیأتی طالبان شرکت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала