اتمر از ضرورت ادامه مذاکرات با طالبان سخن گفت + ویدئو

© اسپوتنیک افغانستاناتمر از ضرورت مذاکره با طالبان سخن گفت
اتمر از ضرورت مذاکره با طالبان  سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید جهت به دست آوردن نتایج مثبت در روند صلح لازم است تا مذاکره با گروه طالبان باید ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور در سخنرانی خود در کنفرانس ویژه به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو خطاب به نمایندگان جنبش طالبان که به رهبری مولوی عبدالغنی برادر دراین کنفرانس شرکت دارند ابراز داشت: « من امروز بسیار خوشحال هستم که شما را در این مراسم ملاقات می کنم».  

حنیف اتمر در ادامه گفت:"ما به شدت بر این باوریم همه جوانب می تواند فقط از طریق مذاکرات، تمام موانع کنونی موجود بر سر راه صلح را برطرف نمایند. امیدوارم در جلسات آینده پاسخ مثبتی به پیشنهادات ما و اقدامات لازم در راه به دست آوردن این هدف اجرا شود".
مسئله راه اندازی گفتگوی صلح مستقیم میان نیروهای مخالف در افغانستان در مکان های مختلف از جمله مسکوتا کنون راه اندازی شده است. نخستین نشست صلح مسکو در تاریخ نهم نوامبر سال گذشته — 2018 با حضور نمایندگان کشور های منطقه برگزار شد. در چنین نشستی برای اولین بار، یک هیأت از دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جلسه بین المللی به این سطح شرکت کرد. اعضای شورای عالی صلح که خود را نماینده دولت می نامند؛ دراین نشست شرکت نمودند.
طالبان تاکنون شش بار با نماینده‌گان ایالات متحده دیدار و دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشستی با حکومت افغانستان نداشته‌اند.
در ماه حمل امسال که قرار بود یک نشست میان سیاسیون، حکومت و طالبان در قطر برگزار شود، بدلایلی برگزار نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала