لاوروف: میزبانی مسکو از نخستین گفتگو های بین الافغانی آغاز روند صلح در افغانستان بود

© Sputnikصدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو
صدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید که میزبانی مسکو از برگزاری نخستین نشست بین الافغانی در پایتخت روسیه گام نخست برای آغاز مراحل روند صلح در افغانستان بود.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو امروز میزبان یک نشست ویژه‌ به مناسبت یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خودش با کابل است. نشست ویژه‌ به همین مناسبت در "هتل پرزیدنت" در مرکز پایتخت روسیه برگزار شده و در آن مقامات وزارت امور خارجه روسیه، کارمندان سفارت افغانستان در مسکو، سیاستمداران و کارشناسان افغان شرکت دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در کنفرانس صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان سخنرانی می کرد ابراز داشت که روسیه با میزبانی نخستین نشست سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان در مسکو، و به مشروعیت رساندن این نشست با دعوت نمودن حد اکثر چهره های سیاسی برجسته افغانستان در آن، سهم برازنده‌ای را در حل فصل اوضاع افغانستان و آغاز روند صلح دراین کشور ایفا نمود.
یادآوری می کنیم که اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری برگزار شد. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.  

درنشست کنونی محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان، شماری از سیاسیون مشمول حامدکرزی رییس‌جمهور پیشین کشور ، محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و یک تن از نامزادان انتخابات ریاست جمهوری و نماینده‌گان طالبان نیز شرکت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала