ورود طالبان به مراسم صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه افغانستان + ویدئو و عکس

© Sputnikورود طالبان به کنفرانس بین الافغانی مسکو + ویدئو و عکس
ورود طالبان به کنفرانس بین الافغانی مسکو  + ویدئو و عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر جهت اشتراک در نشست بین الافغانی که به زودی در مسکو برگزار می گردد، وارد محل برگزاری کنفرانس شدند .

به گزارش اسپوتنیک، امروز صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان — روسیه است و نشست سیاسیون افغانستان و طالبان به مدت دو روز به همین مناسبت برگزار می‎شود. 

دراین نشست محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان، شماری از سیاسیون مشمول حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور و نماینده‌گان طالبان نیز شرکت خواهند کرد. 

در ماه فبروری امسال نیز مسکو میزبان یک نشست میان سیاسیون افغانستان و نماینده‌گان طالبان بود. نشستی که برای دو روز ادامه یافت و شرکت کننده‌گان آن یک اعلامیه‌ مشترک نیز صادر کردند.
در نشست ماه فبروری، حکومت افغانستان اما دعوت نشده بود. اما اکنون حکومت می‌گوید که در نشست فردا و پس فردا، لطیف بهاند، سفیر افغانستان در مسکو شرکت خواهد کرد. 

 

شماری از اعضای پیشین گروه طالبان، می‌گویند که قرار است در کنار بحث روی چگونگی روابط سیاسی کابل و مسکو، شرکت کننده‌گان این نشست، دربارۀ چگونگی گفت‌وگوهای صلح با طالبان نیز گفت‌وگو کنند. سید اکبرآغا، فرماندۀ پیشین طالبان در این باره گفت: «این نشست، یک نشست برای تبادل نظر است. طالبان تا زمانی‌که روی بیرون شدن خارجی‌ها از افغانستان تصمیم گرفته نشود، در نشست‌هایی‌که تصمیم‌گیری در آن باشد، شرکت نمی‌کنند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала