اسماعیلی های افغانستان خواهان ایجاد حکومت موقت شدند

© اسپوتنیک - AFاسماعلیه ها
اسماعلیه ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب پیوند ملی و شورای اسماعیلی‌های افغانستان خواستار ایجاد یک حکومت موقت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، حزب پیوند ملی و شورای اسماعیلی‌های افغانستان به رهبری سید منصور نادری، خواهان ایجاد حکومت موقت در کشور اند. اعضای این حزب می‌گویند که دوره کار رییس جمهور‌غنی، بر اساسی قانون اساسی و توافق‌نامه حکومت وحدت ملی پایان یافته است و باید رییس جمهور از سمت ریاست جمهوری، کنار برود.
محمد رشاد معنوی، سخن‌گوی این حزب می‌گوید: "مدت دور کاری حکومت توافقی و رییس جمهور در اول جوزای سال جاری مطابق به حکم ماده 61 قانون اساسی به پایان رسیده و مطابق به تفسیر قانون اساسی از اول جوزا دیگر حکومت توافقی وحدت ملی و رییس جمهور پیشین مشروعیت خویش را از دست داده است."
در همین حال، آگاهان به این باور اند که دوره کاری حکومت وحدت ملی از نگاه قانون اساسی و هم از نگاه توافق‌نامه ایجاد حکومت وحدت ملی خاتمه یافته است و نباید ادامه یابد.
آنها می گویند: "به اساس همین توافقنامه، وقت حکومت به پایان رسیده، نباید ما و شما از قانون اساسی استفاده کنیم چون در اول در ایجاد این حکومت کسی از قانون اساسی استفاده نکرده است"
از سویی هم، منتقدین حکومت می‌گویند که ادامه کار رییس جمهور، فرصت مبارزات انتخابات مساویانه را از دیگر نامزدان می‌گیرد.
این در حالی است که این حزب و شورای اسماعیلی‌های افغانستان به رهبری آقای نادری، از حامیان سرسخت رییس جمهور غنی، در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری بود، اکنون خواستار کناز گذاشتن سمت ریاست جمهوری از سوی آقای غنی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала