تلاش امریکا برای بی‌ثبات ساختن روسیه

© AFP 2023 / Mladen Antonovپرچم روسیه و امریکا
پرچم روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می گوید که ایالات متحده امریکا از هرگونه تلاش جهت بی‌ثبات کردن روسیه دریغ نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آندری ایلنیتسکی، مشاور وزارت دفاع روسیه در مصاحبه‌ای در مورد اقدامات و تلاش های امریکا برای بی‌ثبات ساختن روسیه صحبت کرد.
وی خاطر نشان ساخت که شرکت آمریکایی RAND، که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی استراتژیک برای دولت ایالات متحده فعالیت می کند، یک گزارش چند صفحه ای راتهیه نموده که در آن نحوه فشار بر روسیه توضیح داده شده.
بر اساس سند، واشنگتن قصد دارد فشار اصلی را بر اوکراین و سوریه وارد کند. به ویژه، ایالات متحده قصد دارد تحویل سلاح به اوکراین را ادامه دهد و همچنین فعالانه از گروه های مخالف هراس افگن در سوریه پشتیبانی کند.  

روسیه و امریکا در چه مواردی در سوریه اختلاف‌نظر دارند؟ - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و امریکا در چه مواردی در سوریه اختلاف‌نظر دارند؟

علاوه بر این، به گفته ایلنیتسکی، ایالات متحده سعی خواهد کرد که ارتش روسیه را از ترانس‌نیستریا، حذف کند اما چنین قدمی برای آنها در اولویت واقع نیست.
مشاور وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که ایالات متحده همچنان ایجاد یک "قوس بی ثبات کننده" را که اکنون بلاوس در آن نقش کلیدی را ایفا می کند، از دریای سیاه تا دریای بالتیک ادامه دهد.
وی همچنین خاطر نشان ساخت که واشنگتن توجه بیشتری به روابط بین ارمنستان و آذربایجان دارد که به گفته ایلنیتسکی امریکا می تواند از تضاد ها میان این دو کشور استفاده کند.
علاوه بر این، این گزارش همچنین پیشنهاد می کند که برای تضعیف ساختن روسیه، جوانان و افرادی واجد شرایط برای کار به مهاجرت تشویق شوند.
مشاور وزیر دفاع در اخیر تأکید کرد که در کل گزارش RAND مراحل که باید «برنامه های ما را از بین ببرد و ما را از دیدگاه ما برای فردا محروم کند»، و همچنین نابود کردن ایدئولوژی و تشدید اختلافات را مشخص می کند، اما در عین حال، به گفته ایلنیتسکی، واشنگتن قدرت روسیه را تا هنوز نمی داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала