اشتراک قطر در نشست خلیج فارس برای نخستین بار پس از دو سال

© AP Photoاشتراک قطر در نشست خلیج فارس برای نخستین بار پس از دو سال
اشتراک قطر در نشست خلیج فارس برای نخستین بار پس از دو سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطر برای نخستین بار پس از محاصره این کشور توسط کشورهای همسایه‌اش حدود دو سال قبل، در نشست کشورهای خلیج فارس در عربستان سعودی، شرکت می‌ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر امروز (چهارشنبه، ۲۹ می) اعلام داشته است که دوحه با فرستادن عبدالله بن ناصر الثانی، نخست وزیر قطر، پس از دو سال برای نخسیتن بار در نشست کشورهای خلیج فارس که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، اشتراک می‌کند.

دیدار اتحادیه اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس در باره قطر - اسپوتنیک افغانستان
دیدار نمایندگان اتحادیه اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس در باره قطر

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی رهبران کشورهای عربی و کشورهای منطقه خلیج فارس را برای برگزاری دو نشست اضطراری به روز پنجشنبه در شهر مکه، فراخوانده است تا وضعیت در اطراف ایران و حمله بر اماکن سعودی که در آنها امریکا علایم حملات ایران را یافته اند، را به بحث بگیرند.

این دیدار رهبران کشورهای عربی یک روز قبل از نشست رهبران کشورهای سازمان همکاری اسلامی (۳۱ می) در مکه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که رهبران کشورهای عربی مسایل امنیت منطقوی و وخیم‌شدن روابط میان ایالات متحده امریکا و متحدینش در خلیج فارس با ایران را مورد بحث قرار دهند.

وزارت خارجه قطر گفته است: "نخست وزیر و وزیر امور داخله قطر شیخ عبدالله بن ناصر الثانی از نشست اضطراری در مکه از قطر نمایندگی خواهد کرد".

در آغاز ماه جون سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با متهم‌ساختن قطر به حمایت از تروریزم، روابط دیپلوماتیک شان را با قطر قطع نمودند. این کشورها تمام راه‌ها با قطر را مسدود نمودند و قطر را با محاصره ترانسپورتی مواجه ساختند. این در حالیست که قطر با رد این اتهامات گفت که این اقدامات از روی حسادت همسایه‌هایش در مقابل سیاست اقتصادی این کشور، اتخاذ شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала