شکایت هواوی به دادگاه امریکایی

© REUTERS / Chris WattieHuawei
Huawei - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت هواوی از قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه دونالد ترامپ به دادگاه امریکایی شکایت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت چینی هواوی شکایتی را به دادگاهی در امریکا ارائه کرده و مبانی حقوقی قانونی را مورد سوال قرار داده که محدودیت فروش تجهیزات مخابراتی این شرکت را در ایالات متحده ممنوع می کند.
این شرکت با ارائه شکایتی به دادگاهی در ایالات متحده امریکا از قاضی خواسته تا مشخص کند آیا اقدامات اجرایی برای جلوگیری از همکاری هواوی با دولت امریکا و پیمانکاران آن مطابق بر مفاد قوانین امریکا هست یا خیر؟ 

حمایت شرکت هوآوی از اپل در جنگ تجاری امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
حمایت شرکت هوآوی از اپل در جنگ تجاری امریکا و چین

هواوی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی نسل پنجم در جهان است، اما امریکا به بهانه جاسوسی سایبری این شرکت مانع از فعالیت های آن در خاک این کشور و دهها کشور دیگر جهان شده است. هواوی بارها این اتهامات را تکذیب کرده است.
در هفته‌های اخیر جنگ تجاری امریکا و چین بسیار وخیم‌تر شده و بعد از افزایش تعرفه‌های مربوط به اجناس ساخت این دو کشور، دونالد ترامپ شرکت هواوی را در لیست سیاه وزارت تجارت امریکا قرار داد ، یعنی شرکت‌های امریکایی بدون اخذ مجوز نمی‌توانند با هواوی همکاری داشته باشند. اما در این میان، دولت چین برای تلافی این تصمیم، شرکت اپل را تحریم نمی‌کند.
مدیر امور حقوقی پیشتر اعلام کرد که ایالات متحده روش خطرناکی را بر علیه این شرکت آغاز کرده و ممکن است در آینده هر صنعت، شرکت یا مشتری هدف تحریم های امریکا قرار بگیرد و لذا باید با آن مقابله شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала