کابولوف: روسیه احتمال حذف نام نمایندگان طالب از لیست تروریست ها را بررسی می کند

© Sputnikملا برادر
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که روسیه،احتمال حذف نام شماری از اعضای جنبش طالبان از لیست سیاه تروریست ها را بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که، احتمال دارد در تماس های آینده با نمایندگان جنبش طالبان مسأله لغو تحریم ها ازاین گروه و حذف نام شماری از نمایندگان جنبش رادیکال طالبان از لیست تروریست ها مورد بحث قرار گیرد.
کابلوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال در مورد اینکه آیا در نشست امروز مسأله حذف نام نمایندگان این گروه که در لیست تحریم شد‌ه‌گان سازمان ملل قرار دارند مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: «ما در مورد تمام خواست های آنها "طالبان" صحبت خواهیم کرد. بعدا همه امکانات را بررسی می کنیم و می بینیم که چه خواهیم کرد.» 

ملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان
امروز سیاسیون و طالبان بار دیگر در مسکو دیدار میکنند

روز گذشته از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان — روسیه با شرکت سیاسیون افغانستان و نماینده های طالبان طی کنفرانسی در مسکو تجلیل به عمل آمد.
هیئت چهارده نفری گروه طالبان امروز را هم در مسکو سپری می‌کنند تا با شماری از سیاسیون افغان و نماینده‌های حکومت روسیه دیدار کند.
هیئت طالبان در نشست مسکو را ملا عبدالغنی برادررهبری می کند. علاوه بروی، شیر محمد عباس استانکزی، شیخ شهاب الدین دلاور، شیخ الحدیث سید رسول، مولوی عبدالسلام حنفی، ملا محمد فاضل آخوند، مولوی امیرخان متقی، ملا عبدالطیف منصور، قاری دین محمد حنیف، محمد سهیل شاهین، ملا خیرالله خیرخواه، مولوی محمد نبی عمری، ملا نورالله نوری و مولوی محمد حسن نیزبه نماینگی از گروه طالبان دراین کنفرانس شرکت دارند.
اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.
یادآوری می کنیم که، طالبان تاکنون شش بار با نماینده‌گان ایالات متحده دیدار و دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشستی با حکومت افغانستان نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала