برترین مدال المپیاد علوم ساینس به قندهار رفت

© AFP 2023 / Jangir برترین مدال المپیاد علوم ساینس به قندهار رفت
برترین مدال المپیاد علوم ساینس به قندهار رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصطفی‌عمر صدیق از قندهار مدال طلا را در بخش ساینس عمومی از آن خود ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، در هشتمین دور مسابقات علوم ساینس امسال که از تاریخ نزدهم تا بیست‌وششم ماه می از سوی دانشگاه امیتی هند در آن کشور برگزار شده بود، دانش‌آموزان افغانستان توانستند یک‌بار دیگر به مدال‌های فراوانی دست بیابند. در این المپیاد که در رشته‌های ریاضی، فزیک، کیمیا و بیولوژی میان دانش‌آموزان ۱۱ کشور برگزار شده بود، برترین مدال طلا را مصطفی‌عمر صدیق به نام افغانستان به قندهار برد.

در المپیاد امسال، در کنار دانش‌آموزان مکاتب افغان-ترک، سه تن از دانش‌آموزان مکتب مهمند از ولایت قندهار نیز اشتراک کرده بودند.
این المپیاد در بین دانش‌آموزان کشورهای افغانستان، ترکیه، روسیه، نیپال، امارات متحده‌ی عربی، بنگله‌دیش، ترکمنستان، قرغیزستان، تاجیکستان و هند برگزار شده بود.
مصطفی‌عمر صدیق از قندهار مدال طلا را در بخش ساینس عمومی از آن خود ساخت. همین گونه، محمدشریف مهمند و عمران صدیق نیز از این دور مسابقات، مدال‌های نقره و برونز را به قندهار بردند.
هم‌چنان دانش‌آموزان مکاتب افغان — ترک نیز از این دور مسابقات، با شش مدال طلا، شش مدال نقره و شش مدال برونز به کشور برگشتند.
قندهار از ولایت‌های ناامن در جنوب افغانستان است. با این حال راه‌یابی دانش‌آموزان این ولایت و دست‌یابی‌شان به مدال‌های معتبر از المپیاد جهانی، امیدواری‌هایی برای رشد معارف در آن ولایت افزایش می‌دهد.
پیش از این نیز دانش‌آموزان افغانستان توانسته‌اند مدال‌های زیادی را در چنین مسابقات بدست بیاورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала