ادامه مذاکرات بین‌الافغانی در مسکو؛ فردا اعلامیه مشترک پخش می‌شود

© Sputnikصدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو
صدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشتراک‌کنندگان دومین نشست بین‌الافغانی در مسکو مذاکرات شان را پشت درهای بسته، ادامه می‌دهند، قرار است فردا یک اعلامیه مشترک سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان پخش شود.

به گزارش اسپوتنیک، هیات سیاسیون افغان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان که برای اشتراک در کنفرانس به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلوماتیک میان افغانستان و روسیه به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو آمده بودند، در دومین روز سفر شان به این شهر، دومین نشست بین‌الافغانی را برگزار نموده، روی پروسه صلح در افغانستان صحبت نمودند.

قرار بود امروز شام (چهارشنبه، ۲۹ می) اشتراک‌کنندگان دومین نشست بین‌الافغانی یک اعلامیه مشترک پخش کنند. اما ساعت‌ها پس از انتظار اعلام شد که مذاکرات همچنان ادامه خواهند داشت و اعلامیه مشترک فردا تا قبل از ظهر توسط اشتراک‌کنندگان پخش خواهد شد.

شماری از رهبران و سیاسیون افغان و همچنان نمایندگان گروه طالبان در هفته جاری به مسکو آمده اند. در نخست هدف از آمدن این افراد به مسکو اشتراک در کنفرانس به مناسبت ۱۰۰ سالگی روابط دیپلوماتیک بین افغانستان و روسیه بود. اما در حاشیه این کنفرانس نشست بین‌الافغانی و مذاکرات صلح میان سیاسیون و طالبان نیز آغاز شد.

قابل ذکر است که اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала