متعلمین هندی به جای پول ماهانه مکتب «پلاستیک» پرداخت می‌کنند

© Photo / INSIDE NE / INSIDE NEمتعلمین هندی به جای پول ماهانه مکتب «پلاستیک» پرداخت می‌کنند
متعلمین هندی به جای پول ماهانه مکتب «پلاستیک» پرداخت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با این کار ادارۀ مکتب می‌خواهد سطح تحصیلات را در قریه‌ بلند برده و همچنان کمک به بهبود محیط زیست محلی نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Forbes، در ایالت آصام در هند، یک مکتب به مدت سال می‌شود که در بدل پرداخت ضایعات پلاستیک به جای پول ماهانه مکتب معلمین آن به متعلمین تدریس می‌کنند.

این مکتب در سال 2016 میلادی توسط «پارتیه سرما و مازین مختار» تاسیسن شد با ایده نوآورانه‌ای آغاز به کار کردند ، با ایدۀ درخواست از پدر و مادر برای پرداخت هزینه های مدرسه برای کودکان خود با ضایعات پلاستیکی یعنی در واقع هیچ پولی برای تحصیل فرزندانشان پرداخت نکنند و با تحویل ضایعات پلاستیکی جمع آوری شده تحصیل فرزندانشان را بیمه کنند.

ساکنان این قریه برای مبارزه با مشکلات آلودگی بالا ضایعات پلاستیکی را جمع‌آوری می‌کردند و از آن در جریان ماه سرد برای گرم کردن خانه‌‌های شان استفاده می‌کردند. از این آگاه نبودند که چقدر سلامتی آنها را در خطر بود.

پارتیه و مازین، تصمیم گرفتند که مکتبی را تاسیس نمایند که در بدل پول ماهانه متعلمین ضایعات پلاستیکی را پرداخت نمایند. آنها برنامه درسی که بر مسائل زیست محیطی تمرکز دارد را با مضامین ریاضیات، زبان انگلیسی و غیره راندازی کردند و متعلمین در حال حاضر مصروف آموزش استند.

در ابتدا این مکتب 20 متعلم داشت و در حال حاضر به 110 تن می‌رسد. این سازندگان می‌خواهند در پنج سال آینده 100 مکتب دیگر را باز کنند.

متعلمین این مکتب هر روز هنگام رفتن به مکتب یک پاکت پر از ضایعات پلاستیکی را در دست دارند و سمت مکتب روان می‌باشند. واقعیت مربوط به مشکل منطقه‌ای در هند است ، منطقه‌ای که با مشکل 26.000 تن ضایعات پلاستیکی را هر روز تجربه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала