آسانژ از زندان به شفاخانه منتقل شد

© REUTERS / Henry Nichollsآسانژ از زندان به شفاخانه منتقل شد
آسانژ از زندان به شفاخانه منتقل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار ویکی‌لیکس به دلیل ناراحتی‌ها در مورد سلامتی‌اش به شفاخانه زندان بلمارش منتقل شد.

به گزارش اسپوتنیک، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، به دلیل ناراحتی در مورد سلامتی‌اش در شفاخانه زندان بلمارش بریتانیا منتقل شد.

ویکی‌لیکس می‌گوید که وضعیت صحی آسانژ پس از هفت سال که در سفارت اکوادور در شرایط «ناسازگار» به سر می‌برد به طور قابل توجهی بدتر شده بود. به گفته وکیل وی، وضعیت صحی او در جمعه گذشته طور بود که حتی با او یک گفتگو معمولی انجام داده نمی‌شد.

جولیان آسانژ در انتظار 175 سال زندان - اسپوتنیک افغانستان
جولیان آسانژ در انتظار 175 سال زندان

وکیل آسانژ گفت: آسانژ برای هفت هفته که در زندان بلمارش بود صحت او همچنان در حال بدتر شدن بود، او بسیار زیاد وزن باخته است و تصمیم مقامات زندان برای انتقال وی به بخش طبی خود نشان دهنده وضعیت صحی او می‌باشد.

همچنان محکمه دیگر در مورد استرداد وی در روز پنجشنبه در محکمه «مینستر» برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌کنیم، که آسانژ در پیوند با انتشار مطالب افشاگرانه در سایت ویکی‌لیکس که بنیانگذار آن بود، از جمله درباره عملیات جنگی امریکا در افغانستان و عراق و شرایط نگهداری زندانیان در زندان امریکایی گوانتانامو در کوبا شهرت پیدا کرد.

وی در سال 2010 برای فرار از دست مقام های امریکا به سویدن رفت اما درآنجا به جرایم جنسی متهم شد و اندکی بعد دادگاه سویدن وی را زیر تعقیب بین المللی اعلام کرد. پس از آن بنیانگذار ویکی لیکس در لندن دستگیر و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شد اما سپس به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و از سال 2012 تا چندی پیش در آنجا زندگی می‌کرد.

بریتانیا از امریکا که خواستار استرداد آسانژ شده، درخواست کرده همه اسناد لازم برای استرداد وی را تا روز 12 جون واگذار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала