جایگاه پوهنتون دولتی مسکو در فهرست 100 موسسه تحصیلات عالی جهان

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر جایگاه پوهنتون دولتی مسکو در فهرست 100 موسسه تحصیلات عالی جهان
جایگاه پوهنتون دولتی مسکو در فهرست 100 موسسه تحصیلات عالی جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت فزیکی تخنیکی، پوهنتون دولتی مسکو و پوهنتون دولتی سانکت پتیربورگ در فهرست 100 موسسه معتبر تحصیلات عالی جهان مطابق اعتبار آنها در بین ترکیب پروفیسوران قرار گرفته اند. در این باره سایت Times Higher Education خبر داده است.

طاهر اوشیف، معاون علمی و انکشاف استراتژیک انستیتوت فزیکی تخنیکی اعلام داشت:" در سال های اخیر جوامع علمی بین المللی به انستیتوت فزیکی تخنیکی روسیه که در پروژه های مشترک بین المللی شرکت میکند، علاقمندی فعال نشان میدهند. ما برعلاوه تحقیقات فعالانه مصروف پیشکش نمودن نتائیج علمی در میدیا می باشیم. طوریکه ما می بینیم، این ثمرات به بار می آورد و بر شاخص های اعتباری پوهنتون تائثیر میکند".

ضمیمه روزنامه Times — Times Higher Education انگلستان، با شرکت گروپ اطلاعاتی Thomson Reuters، همه ساله یک سلسله فهرست های اعتبارات موسسات اکادمیک ترتیب میکند که در آن کارشناسان که نشریه نظر آنها را جویا شده، موسسات تحصیلی جهان را تصنیف میکنند.

در خزان هر سال فهرست بهترین موسسات تحصیلی جهان (World University Rankings) بر اساس سطح برنامه های آموزشی و پژوهشی، مقالات علمی نقل قول شده، تعداد محصلان و متخصصان خارجی و غیره نشر میگردد. سر از سال 2011 روزنامه Times نشرنمودن فهرست جداگانه اعتبارات موسسات تحصیلی آغاز کرده که بر اساس سطح اعتبار و ترکیب پروفیسوران ترتیب میگردد.

در نظریه نو این فهرست اعتبار که در تاریخ 5 ماه می منتشر شده، همزمان سه موسسه تحصیلی روسیه — انستیتوت فزیکی تخنیکی، پوهنتون دولتی مسکو و پوهنتون دولتی سانکت پتیربورگ شامل شده اند. پوهنتون دولتی مسکو که در این فهرست مقام 30-م احراز نموده، از پوهنتون هارورد، MIT — انستیتوت تکنالوژی میلبورن، ستینفورد، اکسفورد و یک عده موسسات دیگر معتبر امریکایی و انگلیسی عقب مانده است. در سال روان پوهنتون دولتی مسکو از مقام 25-م به مقام 30-م تنزیل نموده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала