امریکا، آلمان و فرانسه را تهدید کرد

© AFP 2023 / Thierry Charlierامریکا، آلمان و فرانسه را تهدید کرد
امریکا، آلمان و فرانسه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن تهدید کرد که آلمان و فرانسه را از سیستم مالی ایالات متحده حذف می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم گرفت موضع سختگیرانه ای را در رابطه با تهران اتخاذ کند. وی خوب می داند که تهدیدهای مستقیم به ایران و حتی ارسال نیروهای اضافی به خاورمیانه امریکا را به هدف نمی رساند. حالا واشنگتن تصمیم گرفته تا به کمک اروپا ایران را تحت تهدید شدید قرار دهد و پلان فعالیت مشترک علیه ایران را طرح ریزی نماید. امریکا بهانه جوی می کند که ایران از توافقنامه هستوی خارج شده است و برنامه اتمی خود را توسعه میدهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ را وادار به جنگ با ایران می کنند

دونالد ترامپ ادعا دارد که ایران همچنان سعی دارد برای ایجاد سلاح هستوی و کسانی که به او این اجازه را می دهد نفت و کالاهای دیگر را بفروشد، به این ترتیب حزب الله و کسانی که در حال جنگ در یمن اند، به جرم تامین مالی سازمان تروریستی متهم میشوند.
یکی از جناح های نقض کننده که رییس جمهور امریکا در مورد آن صحبت می کند، ممکن است اتحادیه اروپا باشد. در بروکسل به این باورند که توافقنامه هستوی، یک استدلال قوی برای تهران است تا فعالیت خود را برای ایجاد سلاح های هستوی متوقف کند.
اروپایی ها راهی برای دوری از ممنوعیت ایالات متحده در تجارت با ایران را پیدا کرده اند. موضوع بحث ابزار در حمایت از مبادلات تجارتی با ایران میباشد، که به شرکت های اروپایی اجازه می دهد تا با ایران کار کنند و از تحریم های امریکا دور بمانند.
ترامپ ایران را به مشکلات بزرگ تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ ایران را به مشکلات بزرگ تهدید کرد

ترامپ گفت که قصد دارد با INSTEXتبادله تجارت مبارزه کند، که توسط فرانسه، بریتانیا و آلمان به امضا رسیده است. به گفته بلومبرگ، معاون وزیر تجارت ایالات متحده، سیگال ماندلکر، مسئول مبارزه با تروریزم و اطلاعات مالی وزارت تجارت، معتقد است، هر کمپنی که درINSTEX شرکت می نماید، می تواند از سیستم مالی ایالات متحده خارج شود. هرگاه طرح خود را عملی نموده باشد، ایشان به مشکلات بسیار جدی با امریا روبرو خواهند شد."
ماندلکر در نامه ای به مدیر INSTEX پرو فیشر می نویسد: «من بسیار از شما می خواهم که تحریم های بالقوه ای را که INSTEX در معرض آن قرار می گیرند، در نظر بگیرند".
تهدید کاملا جدی است. با این حال، فدریکا موگرینی، کمیسیار اروپا در سیاست خارجی اخیرا به خبرنگاران گفت که او با وزیر امور خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان در مورد چگونگی دور زدن تحریم ها علیه ایران کار می کنند. به گفته وی، ممکن است در چند هفته بعدی نتیجه آن معلوم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала