خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد
خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشروبات انرژیتیک میتوانند افزایش فشار خون را تحریک کنند و ریتم قلب را برهم زنند. این موضوع را دانشمندان از پوهنتون آقیانوس آرام در ایالت کالیفورونیای امریکا معلوم نموده اند. در این باره MedicalXpress خبر داده است.

متخصصین با شرکت 34 داوطلب صحتمند با عمر از 18 تا 40 سال تحقیقات انجام دادند. آنها باید طی یک ساعت تقریباً یک لیتر مشروب انرژی زا یا تعویض کننده آن با اثر پالسبو می نوشیدند. مشروب انرژیتیک حاوی 304-320 ملی گرام کوفیئین در لیتر بود. مشروب انرژیتیک را باید به سرعت بیشتر از بوتل نیم لیتره طی نیم ساعت نمی نوشیدند.

© Fotolia / Yaroslav Pavlov خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد
 خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد

دانشمندان قبل از تجربه و هر 30 دقیقه در جریان چهار ساعت بعد از نوشیدن مشروبات فشار خون شرکت کنندگان اندازه گیری مینمودند و فعالیت قلب را به وسیله گراف برقی قلب ثبت میکردند.

معلوم گردید که فاصله QT — شاخص فعالیت قلب — دواطلبان که مشروب انرژیتیک را نوشیده بودند، به اندازه 6-7،7 ملی ثانیه در طول چهار ساعت طولانی تر بود. طوریکه تحقیق کنندگان یاداوری نموده، فاصله بیش از حد طویل یا کوتاه تر QT میتواند به تپش غیرنورمال قلب و اریتمی منجر گردد که برای زندگی خطرناک می باشد. برعلاوه این، در اشخاص شامل تجربه بلندرفتن قابل ملاحظه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک ثبت نموده اند.

ساخین شاه رهبری کننده تجربه خاطرنشان ساخت:"مردم باید راجع به تائثیرات مشروبات انرژیتیک بر بدن شان، به ویژه اگر آنها پرابلم های صحی داشته باشند، بدانند. دکتوران باید به گروپ های معین مریضان (بطور مثال، مردم با مرض مادرزاد یا کسب شده QT طویل یا فشار بلند خون) محدودساختن یا کنترول نمودن مصرف مشروبات انرژیتیک توصیه نمایند". 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала