آمادگی به دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه

© Photoآمادگی به دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه
آمادگی به دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است در ماه جون سال روان نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان در پایتخت قطر، دوحه یک بار دیگر دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا از دور جدید مذاکرات با گروه طالبان در دوحه خبر داد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در ماه جون برای هفتمین بار با نمایندگان طالبان در دوحه مذاکره خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
استقبال خلیل‌زاد از دیدار غنی با عمران‌ خان

آقای خلیل‌زاد، در نیمه اول ماه جون نیز از افغانستان، بلجیم، آلمان، امارات متحده عربی و پاکستان بازید خواهد کرد.

نمایندۀ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان از تاریخ 31 می تا 16 جون به افغانستان، بلجیم، آلمان، امارات متحده عربی، قطر و پاکستان سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که آقای خلیلزاد، در کابل با حکومت و دیگر افغان‌ها از جمله نمایندگان جامعه مدنی و گروه‌های حقوق زنان دیدار می‌کند و از آنها می‌خواهد که در مذاکرات بین‌الافغانی در داخل افغانستان که منجر به حل و فصل بحران در کشور شود شرکت ورزند.

نشست سه جانبه روسیه، امریکا و چین برای صلح افغانستان در 25 اپریل در مسکو برگزار شد، این نمایندگان در یک بیانیه مشترک از طرفین درگیر خواستار اقدامات فوری برای کاهش سطح خشونت در کشور شدند، علاوه براین مسکو، واشنگتن و پکن از طالبان خواستند تا در اسراع وقت در مذاکرات صلح با نمایندگان افغانی از جمله دولت افغانستان شرکت کنند.

نماینده‌گان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان*، تاکنون شش بار باهم دیدار کرده‌اند که سه دیدار آن در دوحه برگزار شدند. تاکنون اما دوطرف به توافق نهایی نرسیده‌اند. 

*گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала