فراخوان سازمان همکاری اسلامی علیه اسرائیل

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر فراخوان سازمان همکاری اسلامی علیه اسرائیل
فراخوان سازمان همکاری اسلامی علیه اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در نشست خود در مکه خواهان تحریم کشورهایی شدند که سفارت‌هایشان را به بیت المقدس منتقل کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود در مکه پایان داد و ازقدس و جولان به عنوان اراضی اشغالی عربی نام برد.
در این بیانیه تاکید شده که هرگونه تصمیم غیرقانونی و غیرمسئولانه که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، مردود است.
سازمان همکاری اسلامی همچنین بر بسیج امکانات در حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه فعالیت‌های آن تاکید کرد.
این بیانیه همچنین از بیت المقدس "اورشلیم" به عنوان پایتخت کشور فلسطین نام برد و تاکید کرد که این سازمان از حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی بیت المقدس و لزوم حمایت از حق بازگشت آوارگان حمایت می‌کند.
در این بیانیه تاکید شده است که صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، به عنوان یک گزینه راهبردی جز با خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی 1967 فلسطین و در صدر آن بیت المقدس، محقق نخواهد شد.
سازمان همکاری اسلامی همچنین جولان سوریه را سرزمین اشغالی عربی دانست و خواستار به رسمیت نشناختن تصمیم آمریکا مبنی بر الحاق جولان به خاک اسرائیل شد.
در این بیانیه همچنین اعلام شده است که سازمان همکاری اسلامی بر حمایت خود از دولت قانونی یمن (دولت مستعفی عبدربهمنصور هادی) تاکید می‌کند.
چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی صبح روز شنبه در مکه با حضور شماری از سران کشورهای عضو این سازمان با سخنان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آغاز به کار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала