امریکا به افغانستان و عراق نظامیان جدید می فرستد

© AP Photo / Czarek Sokolowskiامریکا به افغانستان و عراق نظامیان جدید می فرستد
امریکا به افغانستان و عراق نظامیان جدید می فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا در نظر دارد یک واحد نظامی تازه به افغانستان و یک واحد دیگر به عراق بفرستد.
زمان خروج امریکا از افغانستان فرا رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
زمان خروج امریکا از افغانستان فرا رسیده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علیرغم اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا درباره لزوم بازگرداندن نظامیان امریکایی به وطنشان، مقام‌های امریکایی از فرستادن دو واحد نظامی تازه این کشور به کشورهای عراق و افغانستان خبر دادند.

بنا بر نوشته پایگاه امریکایی «استارز اند استرایپس» که عمدتا اخبار مربوط به ارتش امریکا را دنبال می‌کند، مقام‌های ارتش امریکا روز جمعه (دیروز) خبر دادند که ارتش این کشور درصدد فرستادن یک واحد نظامی جدید به عراق و همچنین یک واحد نظامی دیگر به افغانستان است.

به گفته این مقام‌های نظامی امریکایی قرار است در فصل پاییز پیش رو یک واحد نظامی از مقر پایگاه «فورد هود» ایالت تگزاس به عراق برود تا جایگزین مرکز فرماندهی هفدهم سپاه نیروی هوابرد در نبرد ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا برای مقابله با داعش شود.

مایلز کیگینز یکی از سخنگویان ارتش امریکا اعلام کرده است، که قرار است حدود 250 نظامی امریکایی به مدت یک سال در عراق ماموریت داشته باشند.

همچنین یک واحد نظامی وابسته به ستاد فرماندهی مرکز زرهی اول ارتش امریکا در پایگاه «فورت بلیس»، نیز پاییز 2019 برای انجام ماموریت به افغانستان اعزام خواهد شد. این واحد نظامی جایگزین ستاد چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا می‌شود.

به گفته مقام‌های ارتش امریکا، حدود 250 نظامی برای یک ماموریت حداقل مدت 9 ماهه به افغانستان می‌روند تا در چارچوب ناتو به فعالیت در این کشور بپردازند.

یادآوری می کنیم، که امریکا از زمان حمله به افغانستان در سال 2001 تاکنون، در این کشور حضور نظامی داشته و حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان همچنان ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала