بیش از 2 هزار مرکز رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مسدود خواهد بود

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistan / Independent Election Commission of Afghanistanبیش از 2 هزار مرکز رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مسدود خواهد بود
بیش از 2 هزار مرکز رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مسدود خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد، که به‌دلیل ناامنی‌ و نبود فهرست رای‌دهندگان، ۲۲۰۰ مرکز رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری مسدود خواهد بود.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد، که به‌دلیل ناامنی‌ و نبود فهرست رای‌دهندگان، ۲۲۰۰ مرکز رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری مسدود خواهد بود.

حواعلم نورستانی؛ رییس کمیسیون انتخابات افغانستان، امروز (شنبه، ۱۱ جوزا) گفت، که این مراکز رای‌دهی در حالی مسدود می‌شود که نهادهای امنیتی در امر بازگشایی و تامین امنیت این مرکز ناتوان هستند.

وی افزود: این مراکز در ولایت‌های مسدود است که طالبان در آن حضور دارند.

به گفته رییس کمیسیون انتخابات افغانستان، شمار مراکز رای‌دهی فعال در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۵ هزار و ۳۸۳ مرکز خواهد بود.

انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت غزنی، به‌دلیل اختلافات بر سر نحوه برگزاری، انجام نشد و کمیسیون انتخابات اعلام کرده که این انتخابات، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری هم برگزار نخواهد شد.

خانم نورستانی گفت، که در انتخابات ریاست جمهوری در ولایت غزنی، از ۴۶۰ مرکز رای‌دهی، به تعداد ۲۴۷ مرکز یعنی کمتر از نصف مراکز ویژه آن ولایت باز خواهد بود.

یادآوری می کنیم، که افزون بر انتخابات مجلس نمایندگان در غزنی، انتخابات شورای ولایتی نیز که قرار بود همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، لغو شده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала