ترامپ امتیازات تجاری هند را لغو کرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ روسیه را به آماده شدن برای انهدام موشک های آمریکایی فرا خواند
ترامپ روسیه را به آماده شدن برای انهدام موشک های آمریکایی فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، هند را از برنامه دریافت امتیازات تجاری حذف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفته است تا از تاریخ 5 جون امسال هند را از برنامه دریافت امتیازات تجاری که در چهارچوب سیستم عمومی تسهیلات (of Preferences GSP) که برای کشور های در حال رشد در نظر گرفته شده، خارج کند.
در بیانیه‌ای رئیس جمهور امریکا آمده است: " از آنجایی که هند برای ایالات متحده دسترسی منصفانه و مناسب به بازار های خود را فراهم نکرد، لذا از تاریخ 5 جون سال 2019، حضور آن از فهرست کشورهای در حال توسعه دریافت کننده امتیازات تجاری توقف می شود. "
افزون بر آن گفته شده است که هند بر موانع بازرگانی مشترک افزوده است. هند تا کنون می‌توانست 5 میلیارد و 600 میلیون دالر کالا بدون پرداخت تعرفه‌های گمرکی روانه بازارهای امریکا کند. این شدیدترین مجازات اقتصادی هند از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ به شمار می‌آید.
پیش ازاین کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ پلان دارد ترکیه و هند را از دریافت تسهیلات تجاری در چارچوب سیستم عمومی امتیازات محروم کند زیرا این کشورها فاقد شرایط لازم برای استفاده از این برنامه هستند.
هند و ترکیه تا کنون در تجارت خارجی خود با ایالات متحده امریکا از معافیت‌های گمرکی برخوردار بودند. این امتیازات داد و ستد این دو کشور با امریکا را تسهیل میکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала