استقبال خلیل‌زاد از دیدار غنی با عمران‌ خان

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان از دیدار رییس‌جمهور غنی با عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان از دیدار رییس‌جمهور غنی با عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان استقبال می‌‎کند و می‌گوید که تقویت روابط میان افغانستان و پاکستان در برقراری صلح و ثبات در این دو کشور کمک می‌کند. 

رییس‌جمهور غنی که برای حضور در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به عربستان سعودی رفته‌است، روز گذشته در حاشیۀ این نشست با عمران خان دیدار و در بارۀ روابط دوجانبه و تلاش‌های صلح گفت‌گو کرد.
زلمی خلیل‌زاد، در تویترش نوشته که ایالات متحده از تلاش‌های صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند و در این راستا آمادۀ هم‌کاری است.
دفتر رسانه‌های نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که عمران‌خان در دیدارش با غنی، گفته‌است که اسلام‌آباد از تلاش‌های صلح کابل پشتیبانی می‌کند.
نخست‌وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرده‌است که در سفر احتمالی آقای غنی به پاکستان، دو طرف دربارۀ روابط دوجانبه میان افغانستان و پاکستان و نیز هم‌کاری‌های اقتصادی، امنیتی و روند صلح بیشتر گفت‌وگو کنند.
این در حالیست که پیشترمنابع خبری پاکستان اعلام کردند که زلمی خلیلزاد برای گفت‌وگو درباره راه‌های پایان دادن به بن‌بست مذاکرات صلح با طالبان فردا (یکشنبه) به پاکستان سفر می‌کند.
طالبان و خلیلزاد تاکنون 6 دور در قطر مذاکره کرده‌اند. در آخرین دور از گفت‌وگوها از اول تا 9 ماه می هر دو مدعی ایجاد پیشرفت‌هایی شدند اما قادر نبودند به هیچ توافقی دست پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала