پیام عیدی طالبان به امریکا

© REUTERSTaliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named
Taliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در پیامی‌‌که به مناسبت فرارسیدن عید رمضان نشر کرده، باردیگر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ملا "هبت الله آخوندزاده" سرکرده گروه طالبان، امروز شنبه در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطر، اعلام کرد که به این زودی ها برقراری آتش بس در افغانستان بعید است.
وی باردیگر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرده اما گفته‌است که طالبان آمادۀ گفت‌وگو استند به شرطی‌که ایالات متحدۀ به گفتۀ او صادق باشد.
هبت‌الله آخندزاده، گفته‌است که ایالات متحده باید برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح، «برنامۀ معقول امارت اسلامی» را بپذیرد. 

پیامید های سومین سفر طالبان به مسکو - اسپوتنیک افغانستان
دومین نشست بین‌الافغانی مسکو‌ در دو دقیقه+ویدیو

نماینده‌گان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان، تاکنون شش بار باهم دیدار کرده‌اند که سه دیدار آن در دوحه برگزار شدند. تاکنون اما دوطرف به توافق نهایی نرسیده‌اند.
طالبان اما تاکنون هیچ دیدار رسمی با نماینده‌گان حکومت افغانستان نداشته‌اند. ملا هبت‌الله گفته‌است که حکومت افغانستان در تلاش تخریب روند صلح است. اشارۀ او به نشست‌ها و توافقات سیاسیون افغانستان و طالبان در مسکو است.
برخلاف حکومت سیاسیون افغانستان اما دوبار با نماینده‌گان طالبان در مسکو دیدار کرده‌اند. آخرین دیدار آن‌ها هفتۀ پیش بود که طرف‌ها برای دو روز با هم گفت‌وگو کردند. این دیدار در حاشیه کنفرانس ویژه به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو برگزار شد
هبت‌الله می‌گوید که آن‌ها اجماعی را میان کشورهای منطقه بوجود آورده‌اند و برگزاری نشست مسکو که به گفتۀ او دوازده کشور شرکت کرده بودند، نمونۀ خوبی از این اجماع است.
سیاسیون افغانستان انتظار داشتند که طالبان در نشست مسکو، پیشنهاد آنان را مبنی بر اعلام آتش‌بس در روزهای عید رمضان بپذیرند، اما رد شد. اکنون رهبر طالبان نیز گفته‌است تا زمانی‌که طالبان به هدف خود نرسند، میدان‌های جنگ را گرم نگه خواهند کرد.
با این همه، رهبر گروه طالبان، تأکید کرده‌است که آن‌ها خواهان انحصار قدرت نیستند و می‌خواهند تمامی شهروندان افغانستان در نظام سهیم باشند.
این در حالی است که روز گذشته، فوزیه کوفی، یکی از شرکت کننده‌گان نشست مسکو، گفت که طالبان فکر نمی‌خواهند در قدرت شریک شوند و بل‌که خواب ایجاد امارت اسلامی را در سر دارند.
وی در عین حال اعلام کرده که درهای گفتگو با آمریکا باز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала