ترامپ: اجازه نمی دهم ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: ارتش امریكا در صورت لزوم می تواند به سوریه و افغانستان بازگردد
ترامپ: ارتش امریكا در صورت لزوم می تواند به سوریه و افغانستان بازگردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده از تلاش کشورش برای جلوگیری از ساخت تسلیحات هسته‌ای در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با نشریه The Sun گفت ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم برد تا از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.
به گفته رئیس جمهور ایالات متحده، ساخت تسلیحات هسته‌ای جدید، بزرگترین چالش در جهان امروز به حساب می رود و امریکا تلاش دارد تا از گسترش این سلاح مرگبار در جهان جلوگیری کند. 

وی گفته است: "ما برای هیچ کشوری اجازه ساخت و گسترش این تسلیحات را نخواهیم داد، جهان به قدر کافی سلاح هسته‌ای دارد".
این در حالیست که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نخستین واکنش رسمی به اظهارات تازه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، درباره عدم دسترسی تهران به سلاح هسته‌ای گفت که کشورش به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.
دونالد ترامپ یک سال پیش از خروج ایالات متحده از برنامه اتمی ایران خبر داد اما داخیرا درخواست تازه‌ای را مبنی بر توافق جدید با ایران ارائه نموده و از مقام‌های جایرانی خواسته با او تماس بگیرند.
در روزهای اخیر رسانه‌های امریکایی به نقل از مقام‌های ارشد دولتی گزارش داده‌اند که ترامپ تاکید کرده که خواهان جنگ با ایران نیست.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала