Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیورپول – تاتنهام؛ جنگ خروس و لک لک در مادرید

© Photo / LFC / LFCلیورپول – تاتنهام؛ جنگ خروس و لک لک در مادرید
لیورپول – تاتنهام؛ جنگ خروس و لک لک در مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدار نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا امشب از ساعت 23:30 به وقت کابل با قضاوت دامیر اسکومینا از کشور اسلونی در ورزشگاه واندامترو پولیتانوی شهر مادرید میان تیم های لیورپول و تاتنهام نمایندگان انگلیس برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، شاید امشب برای جغرافیای فوتبالی افغانستان شب مهمی نباشد، زیرا دو تیمی که بیشترین هوادار فوتبالی را در خودی جای داده است در فینال امشب بازی نمی‌کنند.

نه رئال مادرید و نه بارسلونا!

اما اگر به عملکرد دو تیم در این فصل لیگ قهرمانان نگاهی بی اندازیم، بدون شک میتوان گفت هر دو نماینده انگلیس شایسته حضور در رقابت پایانی رقابت های امسال بوده اند.

لیورپول

لک لک ها فصل هیجان انگیزی را سپری می‌کنند، تا هنوز برگشت رویایی این تیم در مقابل بارسلونا در بازی برگشت نیمه نهایی به یاد اهالی فوتبال است.

سرخ پوشان مرسی ساید که در فصلی پر تب و تاب و رویایی با یک امتیاز کمتر به مقام نائب قهرمانی لیگ برتر رسیدند، در لیگ قهرمانان نیز پر از عبوری سخت از مرحله گروهی خود را به مرحله حذفی رساندند.

لیورپول در مراحل حذفی با عبور از تیم های بایرن مونیخ، پورتو و بارسلونا برای دومین سال پیاپی فینالیست مسابقات شده است تا این عملکرد نشان دهنده اقتدار اروپایی پر افتخار ترین تیم انگلستان در اروپا باشد.

با این حساب بازگشت روبرتو فیرمینو به مثلت خط حمله لیورپول می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای کلوپ و تیم‌اش در فینال امشب باشد، زیرا با تکمیل شدن این مثلت خطرناک هر تیمی باید منتظر یک شب سخت باشد.

لیورپول که 14 سال است به قهرمانی در لیگ قهرمانان نرسیده، در صورت شکست تاتنهام ششمین عنوان قهرمانی اش در این مسابقات را تثبیت خواهد کرد.

تاتنهام

اما در سوی دیگر میدان اسپرزها قرار دارند. تیمی که در میان شگفتی فراوان یک پایه فینال مادرید شده است.

شاید در هفته های نخست جام کسی فکرش را نمی‌کرد که تاتنهام بتواند حتی از گروه خودش صعود کند، چه برسد به این که خود را به دیدار نهایی برساند اما تاتنهام پس از عبوری دشوار از دور گروهی با شکست تیم های آماده دورتمند، منچسترسیتی و آژاکس مسافر فینال شد.

بدون شک مسیر طی شده توسط نماینده لندن کمتر از مسیر لیورپول نبوده است. نکته قابل توجه در مسابقه امشب دو تیم این است که هر دو تیم مسابقات دور برگشت نیمه نهایی را با پیروزی هایی خاطر انگیز به پایان رساندند و با تقبل مشکلات زیادی خود را به دیدار نهایی رساندند.

از تاتنهام نیز خبر می‌رسد که هری کین ستاره این تیم در نوک حمله از بند مصدومیت رهایی یافته و می‌تواند اسپرزها را در مسابقه امشب همراهی کند.

تاتنهام تا کنون دو بار در رقابت های یورو لیگ در سال های دور به مقام قهرمانی رسید و حتی برای نخستین بار است که به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد.

این تیم در صورتی که امشب بتواند همتای انگلیسی اش را شکست دهد، برای نخستین بار معتبر ترین جام قهرمانی فوتبال باشگاهی را به دست خواهد آورد.

دو تیم تا کنون 172 بار به مصاف رفته اند که لیورپول 82 بار و تاتنهام نیز 42 مرتبه حریفش را شکست داده است. 48 مسابقه دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала