رحمت الله نبیل: حکومت قراردادهای میلیونی را در بدل پشتیبانی انتخاباتی امضا می کند

© AP Photo / Rahmat Gulرحمت الله نبیل: حکومت قراردادهای میلیونی را در بدل پشتیبانی انتخاباتی امضا می کند
رحمت الله نبیل: حکومت قراردادهای میلیونی را در بدل پشتیبانی انتخاباتی امضا می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان امروز گفت، که حکومت بیشتر قراردادهای بزرگ و میلیون دالری را در بدل وعده های پشتیبانی انتخاباتی امضا می کند.
رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان
تحریم جرگه مشورتی صلح از سوی نبیل و اتمر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امروز (۱۲ جوزا) در یک نشست خبری در کابل بدون نام‌گرفتن از تیم انتخاباتی مشخصی گفت:- "بیشتر قراردادهای میلیون‌دالری و بزرگ‌تر، از مدت‌های زیادی است که تنها برای کسانی داده می‌شود که آنان وعده‌ی پشتیبانی انتخاباتی کنند. چه پشتیبانی مالی و چه پشتیبانی سیاسی".

نبیل همچنان گفت، که بیش‌تر سفرهای حکومتی در ارگ ریاست‌جمهوری و گاهی در ریاست اجرایی، ۹۵ درصد عزل و نصب‌ها و گشایش پروژه‌ها در کشور جنبه‌ی انتخاباتی دارد.

وی افزود، که یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری حدود ۴۰ دفتر کمپاین انتخاباتی را با استفاده از امکانات دولتی ایجاد کرده است. به گفته‌ی او، از این دفاتر «حتا به مردم پول توزیع می‌شود».

از سویی هم آقای نبیل با اشاره به سفرهای خارجی نامزدان انتخاباتی در کشور گفت، که یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری کشور به کشورهای ایتالیا و پاکستان سفر کرده است که همراه شماری از مسئولان استخباراتی پاکستان دیدار و بعضی تعهداتی کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کشور تأکید کرد:- "سفرها باید بر اساس منافع ملی در کشور باشد، نه برای کمپاین‌های انتخاباتی. این سفرها به نفع آینده‌ی کشور نمی‌باشد".

رییس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت خواست تا دیگر در حکومت عزل و نصب، صادرکردن فرمان‌های تقنینی، امضای قراردادهای حکومتی، سفرهای ولایتی و خارجی تا ششم میزان از سوی ریاست‌جمهوری صورت نگیرد.

این در حالیست، که اشرف غنی پس از پایان دور ریاست جمهوری اش سه سرپرست جدید برای وزارت های مخابرات، تحصیلات و انرژی و آب معرفی کرده است.

یادآوری می کنیم، که نبیل این گفته‌ها را درحالی مطرح می کند، که رییس‌جمهور افغانستان شام روز گذشته از عربستان سعودی به کابل برگشت. غنی در یک سفر رسمی برای شرکت در نشست سران کشورهای اسلامی به عربستان رفته بود و در حاشیه‌ی این سفر با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. دو طرف توافق کردند که غنی پس از عید به پاکستان سفر کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала