Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کیمیا یوسفی: دوست دارم قهرمان جهان شوم

© REUTERS / Edgar Su/File Photoکیمیا یوسفی: دوست دارم قهرمان جهان شوم
کیمیا یوسفی: دوست دارم قهرمان جهان شوم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرزو دارم روزی قهرمانی جهان را در کارنامه داشته باشم و دوست دارم روزی اسم مرا به عنوان رکورد دار جهان ثبت کنند.
تنها ورزشکار افغانستان در ورزشهای زمستانی دانشجویان جهان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تنها ورزشکار افغانستان در ورزشهای زمستانی دانشجویان جهان + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کیمیا یوسفی ورزشکار المپیکی افغانستان که در مسابقات المپیک ریو 2016 شرکت کرده بود درباره شرایط ورزشی اش صحبت کرد.

یوسفی که با حضور در مسابقات المپیک ریو 2016 به شهرت جهانی رسیده است از ولایت کندهار افغانستان است و در مشهد ایران متولد شده است.

کیمیا یوسفی که در کنار شرکت در المپیک جهانی در مسابقات آسیایی جاکارتا، رقابت های جنوب آسیا و مسابقات داخل سالن آسیا نیز شرکت کرده است با بیان چالش ها و مشکلاتی که در عرصه ورزشش دارد، گفت: یکی از سخت ترین لحظاتی که یک ورزشکار میتواند داشته باشد و من هم بارها آن را تجربه کرده ام، مصدومیت در زمانی است که آماده هستی.

یوسفی که توانست 100 متر را در 14 ثانیه و 2 صدم ثانیه بدود و رکورد قبلی که «روبینا مقیم یار» با زمان 14 ثانیه و 14 صدم ثانیه در المپیک 2004 آتن ثبت کرده بود را  پس از 12 سال بشکند و صاحب این رکورد در افغانستان شود، میگوید با آرزوی این که روزی بتواند در عرصه جهانی بدرخشد، گفت: آرزو دارم روزی قهرمانی جهان را در کارنامه داشته باشم و دوست دارم روزی اسم مرا به عنوان رکورد دار جهان ثبت کنند.

یکی از دیگر موضوعاتی که قهرمان دوش 100 متر افغانستان در مورد آن صحبت کرده است، مشکلات مالی و نبود امکانات ورزشکاران برای آمادگی در مسابقات شان است.

وی در این خصوص گفت: هر رشته ورزشی همانقدر که مفید و عالی است، مشکلات خود را هم دارد. به طور طبیعی هر ورزشکار با عشق و علاقه در این رشته فعالیت می‌کند و مخصوصا یک ورزشکار وقتی وارد بعد حرفه‌ای آن رشته می‌شود، بسیار طبیعی است که با مشکلاتی نیز روبرو شود اعم ازبخش مالی و یا امکانات و ورود به مکان‌های مناسب آن رشته ورزشی و برخی مشکلات دیگر.

یوسفی در حالی این مصاحبه را انجام داده است که چیزی به آغاز مسابقات المپیک توکیو 2020 باقی نمانده است.

حال باید دید این ورزشکار مهاجر افغانستانی برای دومین بار میتواند حضور در مسابقات المپیک را تجربه کند یا خیر.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала