Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

احتمال حذف روسیه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو

© AP Photo / Eugene Hoshikoاحتمال حذف روسیه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو
احتمال حذف روسیه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته منابع آگاه، دلیل حذف احتمالی روسیه از این بازی‌ها رسوایی دوپینگی با اشتراک ورزشکار روسی بوده می‌تواند.

به گزارش اسپوتینک، نشریه The Sunday Timesبه نقل از منابع آگاه از احتمال حذف روسیه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که قرار است در توکیو، پایتخت جاپان برگزار شوند، خبر داده است.

دلیل اتخاذ چنین تصمیم می‌تواند رسوایی دوپینگی با اشتراک دانیل لیسنکو، وزرشکار روسی، باشد. این ورزشکار به‌خاطر عدم حاضر شدن به آزمایش‌های دوپینگ برای دو سال از مسابقات محروم شده است. براساس اطلاعات منبع نشریه، ورزشکار روسی برای اثبات اینکه وی در هنگام آزمایش‌ها بیمار بوده است، اسناد جعلی ارایه نموده است.

رییس کمیته ملی المپیک آلمان از حذف احتمالی روسیه از بازی‌ها در پیونگ‌چانگ و توکیو خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
رییس کمیته ملی المپیک آلمان از حذف احتمالی روسیه از بازی‌ها در پیونگ‌چانگ و توکیو خبر داد

منابع آگاه از جریان تحقیقات گفته اند که لیسنکو سند مذکور را از کلینیکی که اصلاً وجود ندارد، آورده است. در اسناد همچنان اسامی داکتران تخیلی و اطلاعات نادرست نوشته شده است. گفته می‌شود در آدرسی که گویا این مرکز صحی قرار دارد، یک ساختمان ویران‌شده است.

علاوه بر این، کارمندان فدراسیون سراسری دو و میدانی روسیه نیز مظنون به جعل اسناد می‌باشند. منبع یادآور شد که در صورت تاییدی این اتهامات، روسیه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ حذف خواهد شد.

در ماه مارچ سال جاری یوری گانوس، رئيس آژانس ضددوپینگ روسیه گفت که به اشتراک ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شک دارد. به گفته وی، روسیه باید به‌خاطر پاک بودن دستاوردهای ورزشی و به‌دست آوردن مدال‌ها به‌طور صادقانه، مبارزه کند.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۵ انجمن بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF) فعالیت فدراسیون سراسری دو و میدانی روسیه را به‌خاطر نقض سیستماتیک قوانین ضددوپینگ، توقف داد. در حال حاضر ورزشکاران می‌توانند در مسابقات جهانی پس از کسب اجازه‌های شخصی به‌طور بی‌طرف شرکت کنند. انجمن بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی یک گروه کاری را جهت آغاز دوباره فعالیت فدراسیون دو و میدانی روسیه ایجاد کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала