بحران داخلی اسرائیل و معامله قرن ترامپ

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور محمود عباس رهبر فلسطین می گوید، بحران داخلی موجود در اسرائیل معامله قرن" رئیس جمهور امریکا در خاورمیانه را به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش اسپوتنیک، نبیل شعت، مشاور محمود عباس؛ رئیس جمهور فلسطین معتقد است که بحران دوامدار سیاسی اسرائیل که  در رابطه با  انتخابات آن کشور  که قرار است در پائیز امسال برگزار شود، احتمال دارد "معامله قرن" امریکا را به تأخییر اندازد و یا کاملا آن را از دستور کار حذف نماید.
مشاور محمود عباس مطمئن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، نمی خواهد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را قبل از انتخابات با مشکل مواجه کند. زیرا به عقیده وی در دوره انتخاباتی، عقب‌نشینی نتانیاهو درعرصه حل و فصل بحران خاورمیانه و اصطکاک با دولت امریکا به نفع هردو طرف نخواهد بود. 

مایک پمپئو از یک راز محرم پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو از یک راز محرم پرده برداشت

وی گفت:«در صورت ائتلاف امریکا و اسرائیل، ائتلاف آقایان ترامپ و نتانیاهو، نیروهای مافوق راست هر دو کشور، به معنای آن خواهد بود که «معامله قرن» به ماه اکتبر موکول شده و یا بدست فراموشی سپرده شود».
شعت افزود:«به وزارت خارجه امریکا توصیه می شود از عبارت «اشغال‌شده» در باره اراضی کرانه غربی رود اردن استفاده نکند.ما نیازی به خواندن اسناد محرمانه نداریم تا درک کنیم که منظور امریکا از "معامله محرمانه قرن" چه می باشد.
مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند در کنفرانس 25 و 26 جون در منامه، پایتخت بحرین بخش اقتصادی طرحشان برای حل و فصل درگیری اسرائیل — فلسطین را اعلام می‌کنند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز با انتشار بیانیه‌ای از کشورهای عربی خواست تا در نشست اقتصادی در بحرین شرکت نکنند و با تمام امکانات خود برای ناکامی طرح آمریکا، در کنار مردم فلسطین جای بایستند.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است فلسطین هیچگونه نقش میانجیگری برای امریکا را نمی‌پذیرد چون واشنگتن با انتقال یکجانبه سفارتخانه کشورش از تل‌آویو به بیت المقدس در ماه می سال 2018 فاش کرد که جانبداری دارد. وضعیت بیت المقدس مساله‌ای است که باید از طریق مذاکره حل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала