حمله لفظی ترامپ به شهردار لندن

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده شهردار لندن را که بار ها از وی انتقاد نموده یک فرد ناکام توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در آستانه سفر به انگلستان ضمن حمله به «صادق خان» شهردار لندن، او را همانند یکی از رقبای دموکرات خود توصیف کرد.
ترامپ که آماده عزیمت به اروپا بود، در جمع خبرنگاران خارج از کاخ سفید به اظهارنظر درباره شهردار لندن که یکی از منتقدان جدی اوست، پرداخت. او در پاسخ به این پرسش که آیا تمایلی برای دیدار با صادق خان دارد، گفت: «زیاد او را نمی‌شناسم. به نظر من او دوقلوی بیل دی بلازیو [شهردار سابق نیویورک] است البته کمی قد کوتاه‌تر. او به درستی وظایف خود را انجام نمی دهد و فکر می کنم او یک "آدم ناکام" است و به جای اینکه وظایف خود را اجرا کند  به انتقاد از من ی پردازد.» ترامپ افزود که وی پیشتر در توییتر خود نیزدراین مورد نوشته است. 

بیل دی بلازیو، شهردار سابق نیویورک در سال 2013 بود. او اخیرا موفق از سوی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نامزد شده است و یکی از رقبای سرسخت ترامپ محسوب می‌شود.
صادق خان، پیش از این ادبیات مورد استفاده رئیس جمهور امریکا برای برانگیختن حامیان خود را همانند فاشیست‌های قرن بیستم توصیف کرده بود.
همچنین مصاحبه‌های چند روز گذشته ترامپ با نشریات سان و ساندی تایمز انگلیس و اظهارات وقیحانه او درباره مگان مارکل، عروس ملکه انگلیس، پیشنهاد انتخاب بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین انگلیس به عنوان نخست وزیر جدید این کشور و موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسیده بود آیا قصد عذر خواهی از عروس ملکه را دارد گفت که و اظهارنظر بدی نکرده است.
ترامپ امروز دوشنبه برای دومین بار پس از ورود به کاخ سفید به انگلیس سفر می‌کند. برنامه او در این سفر شامل یک مهمانی در کاخ باکینگهام و دیدار با ملکه انگلیس، مذاکره با ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در داونینگ استریت، دیدار با بوریس جانسون و سفر به پورتسموت و بازدید از جبهه نرماندی همزمان با هفتاد و پنجمین سال پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала