اخطار تند جنرال دوستم به طالبان

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر اخطار تند جنرال دوستم به طالبان
اخطار تند جنرال دوستم به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری گفت که اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد، با مشوره بزرگان وارد میدان نبرد شده، در برابر طالبان خواهد ایستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، در پیام عیدی‌اش به مناسبت فرا رسیدن عید فطر که دوشنبه (۱۳جوزا) منتشر شده، از مردم خواسته است آماد‌گی لازم را برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.
او در پیام عیدی‌اش گفته است که بر اساس اطلاعات، یک گروه تازه نفس شورشیان طالب وارد افغانستان گردیده و تعدادی از آنان برنامه آمدن به شمال کشور را دارند. او هشدار داده که آمدن به شمال آسان، ولی دوباره به سلامت رفتن‌شان مشکل خواهد بود.
معاون اول ریاست جمهوری می گوید که پیام من تمام سران و رهبران طالبان به خصوص ملا فاضل مظلوم، ملا عبدالغنی برادر و مولوی شهاب‌الدین و سایر چهره‌های سیاسی‌-‌نظامی‌شان که در جلسات دیده می‌شوند، این است که جنگ راه حل نیست و کوشش نکنند تجربه تلخ سال‌های گذشته را یک‌بار دیگر تکرار کنند.
آقای دوستم همچنان گفت: «در نشست‌هایی که با بعضی از دوستان و دولت‌مردان داخلی و خارجی داشته‌ام، ایشان می‌پرسند که در صورت ضرورت عاجل آیا 20 هزار تن سرباز به خاطر جنگ در مقابل طالبان آماده خواهند شد؟ البته که مردم ما به یک صدایم منتظر هستند که تا گلیم طالبان را جمع نمایند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала