طیاره MiG-35 روسیه تقریباً به F-35 شباهت دارد

© Sputnik / Ilya Pitalevطیاره MiG-35 روسیه تقریباً به F-35 شباهت دارد
طیاره MiG-35 روسیه تقریباً به F-35 شباهت دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک ایپیسکوپوس (Mark Episkopos) در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، چون طیاره MiG-29 به مثابه طیاره شکاری عمده کثیرالاستفاده روسیه به ختم موعد بهره برداری خود نزدیک شده، نیروهای هوایی-فضایی روسیه دلچسپی هرچه بیشتر به وارث آن MiG-35 نشان میدهند.

تولیدکننده MiG-35 مدت زمان زیادی آن را به مثابه طیاره شکاری نسل «4++» تبلیغ میکرد. ایلیا تراسینکو رئیس عمومی کمپنی «میکویان» چندی قبل اعلام داشت:"من میتوانم بگویم که این طیاره نو است که از رقبای خارجی ما برتری دارد. به عباره دیگر، این طیاره سطح «4++» می باشد".

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این مفکوره را در کنفرانس در کرملن تائید کرد:«یاداوری میکنم که جدیدترین طیاره شکاری کثیرالاستفاده MiG-35 دارای مشخصات بهبودیافته پروازی-تخنیکی می باشد، توسط عصری ترین تسلیحات تجهیز شده، شما این را بهتر از من میدانید، آماده است و توانایی تعقیب نمودن همزمان 10 تا 30 هدف را دارا می باشد، نه تنها در روی زمین، بلکه در بحر کار میکند. این واقعاً هم ماشین دلچسپ، بی مانند و میتوان گفت — «4++» است، و به نسل پنجم نزدیک میشود».

بطور مشخص «4++» به چه معنی است، و MiG-35 واقعاً هم به آن بسیار نزدیک است، تا آن را طیاره شکاری نسل پنجم محسوب نمود؟

چندی قبل چینل دولتی تلویزیونی «Т24» فلم مستند در باره MiG-35 نشان داد و بر مشخصات آن روشنی انداخت و همچنان به بینندگان تعداد زیادی تصاویر با کیفیت ویدیویی این طیاره را در عمل نشان داد.

در فلم چند مصاحبه با رهبری کارپوریشن «میکویان»، با انجینیران رشته صنایع هوایی فضایی، با افسران نیروهای هوایی-فضایی و پیلوتان-آزمایشگر وجود دارند. خبرنگاران «Т24» توانسته به ساحه مرکز پروازی-آزمایشی دولتی بنام چکالوف در اختیوبینسک راه یابند، جای که توجه عظیم به جزئیات و حجم بس بزرگ کار انسانی، ضروری برای ساختن طیاره جنگی آنها را حیرت زده ساختند. ظاهراً به نظر میرسد که آنها بیشتر بهبودبخشیدن امکانات تهاجمی را می پسندند. پیلوتان میگویند که MiG-35 نو گره در بدنه دارد که چنان شکل تسلیحات را تامین میکنند که قدرت آتشی آن بطور قابل ملاحظه از MiG-29 برتری دارد. طیاره MiG-35 بطور کامل با بمب KBA-500 با کلاهک تلویزیونی تصحیح هدف گیری، با هدف گیری توسط شعاع لیزر و توسط گلوناس عیار ساخته شده است. این به طیاره امکان شرکت در فعالیت های محاربوی با شدت بسیار بلند فراهم می سازد که طیاره MiG-29 توانایی آن را نداشت.

به مفهوم مطلق «4++» اهمیت کمتر دارد، اما به آسانی میتوان دانست که چرا کمپنی «میکویان» بر چنین مشخصه MiG-35 پافشاری میکند. طراحان میخواهند نشان دهند که این فقط نوع جدید MiG نیست، بلکه جهش عظیم تخنیکی است که MiG-35 را به مقایسه MiG-29 در سطح بسیار پیشرفته قرار میدهد.

این طیاره به نقطه اوج تفکر انجینیری طیاره سازی روسیه و تجارب چندین ساله مبدل گشته و امروز موئثرترین طیاره شکاری کثیرالاستفاده در روسیه شمرده میشود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала