طالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را ربودند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را ربودند
طالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را ربودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را هنگام ورودشان به ولسوالی موسی‌قلعه ربودند.

 به گزارش اسپوتنیک، پاچاخان مولاداد یک عضو کاروان صلح هلمند، به روزنامه ۸صبح گفته است که اعضای این کاروان روز یک ‌شنبه ۱۲ جوزا به ولسوالی موسی‌قلعه رسیدند و گروه طالبان شام این روز چهار عضو این کاروان را از منطقه «نورزاد رود» موسی‌قلعه با خود بردند.
به گفته او، اقبال خبیر، حاجی فرهاد، بسم‌الله وطن‌دوست و غلام‌سرور غفاری چهار عضو کاروان صلح هلمندی است که سمت سخنگو، ریاست و مسوولیت ولایتی این کاروان را بر عهده داشته‌اند، از سوی گروه طالبان برده شده اند.
پاچاخان مولاداد تأکید کرد که این افراد برای گفت‌وگو با گروه طالبان برده شده‌اند و به رضا و رغبت خودشان رفته‌اند، اما از سرنوشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست.
بیش از ۳۰ نفر از اعضای کاروان صلح هلمند روز پنج‌شنبه هفته گذشته برای رساندن پیام صلح‌خواهی‌شان به گروه طالبان، لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را به مقصد موسی‌قلعه ترک کردند. از ولسوالی موسی‌قلعه به عنوان مرکز گروه طالبان یاد می‌شود.
پاچاخان مولاداد گفت که این کاروان می‌خواهد تا پیام مردم را به گروه طالبان برساند و از این گروه بخواهد که به خواست صلح‌خواهی مردم احترام بگذارند.
کاروان صلح‌ هلمند سال گذشته ایجاد شد. این کاروان تاکنون صدها کیلومتر راه را برای صلح پیاده طی کرده‌ است. کاروان صلح هلمند پس از حمله انتحاری مرگ‌بار در مراسم جشن نوروز سال ۱۳۹۷ شکل گرفت. در این رویداد انتحاری ۱۲ نفر کشته شده بودند و جمعی از جوانان هلمند را بر آن داشت تا برای برقراری صلح تلاش کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала