قطر از ایران دفاع کرد

© AFP 2023 / STRINGERچه چیز در عقب نزاع با قطر قرار دارد؟
چه چیز در عقب نزاع با قطر قرار دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطر در نشست مکه به بیانیه ضد ایرانی بین العراب موافقه نکرد.

به گزراش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر به تلویزیون ماهواره ای قطر گفت: قطر با اظهارات یک تعداد رهبران اعراب در مکه پس از نشست های رهبران کشورهای خلیج و کشورهای متعلق به لیگ کشورهای عربی مواف نیست.

ایران، ترکیه و قطر دشمنان عربستان اعلام شدند - اسپوتنیک افغانستان
ایران، ترکیه و قطر دشمنان عربستان اعلام شدند

نشست های رهبران کشورهای عربی صبح روز جمعه و شنبه که در مکه برگزاری شد اظهارات خشن علیه ایران را به نمایش گذاشت. سخت ترین سخنرانی ضد ایرانی در قطعنامه های خود توسط رهبران کشورهای حوزه خلیج، که خواستار پذیرش جامعه جهانی برای توقف برنامه های هسته ای و راکتی ایران بود، متمایز شد.
وزیر قطر اظهار داشت: قطر به اظهارات نهایی اجلاس سران در مکه اعتراض دارد، زیرا با سیاست خارجی آن مخالف است.
به گفته وی، هیچ کسی هنگام تهیه پیش نویس با دوحه در مورد اصلاحیه قطعه نامه مذاکره نکرده است، زیرا چنین سیاستی مخالف پروتکل اجلاس سران میباشد. کارشناسان باید قبل از تصویب اسناد نهایی آنها را مورد بحث قرار بدهند.
آل ثانی افزود: "اگر یک دولت با متن بیانیه مخالف باشد، پس در تصویب آن، اعتراض خود را اعلام می کند."
از ماه جون سال 2017، قطر با مخالفت همسایگان خود — عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی روبرو شده است. این کشورهای عربی قطر را متهم به حمایت از تروریزم نموده و مانع حمل و نقل شده است. قطر پس از از دست دادن ارتباط با دنیای بیرون از سطح زمین و از طریق حریم هوائی کشورهای همسایه، روابط خود را با ایران تقویت کرد. ایران تنها کشور در اطراف امارات بود که از آن دور نشده بلکه حمایت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала