غذا های مضر برای کودکان نباید تبلیغ شوند

© Photo / Animaccord, 2009غذا های مضر برای کودکان نباید تبلیغ شوند
غذا های مضر برای کودکان نباید تبلیغ شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در مورد تبلیغات جنجالی برای فروش مواد غذایی مضر برای کودکان صحبت کردند .

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه ملین مری لندن در طی یک تحقیق جدید نتیجه گیری نمودند که از قهرمانان فیلم های انیمیشن برای تبلیغ غذا های مضر برای کودکان بطور گسترده استفاده می شود.
دانشمندان 434 نوع ماده غذایی و نوشابه برای کودکان را بررسی نمودند که بر روی بسته های آن‌ها عکس محبوب ترین قهرمانان فیلم های کارتونی منتشر شده بود. اکثر این نوع مواد غذایی حاوی درصد زیاد نمک، شکر و چربی است. فقط 18 ماده غذایی یعنی 4 درصد از کل مواد غذایی برای کودکان را می توان از جمله خوراکه های صحی شمرد.
از 10 تن والدین 9 تن آنها از محدودیت استفاده از شخصیت های محبوب کارتون ها و فیلم های کودکان برای تبلیغ غذاهای ناسالم حمایت می کنند.
والدین کودکان می گویند: «ما می خواهیم از غذای سالم برای کودکان اسستفاده کنیم، اما تولیدکنندگان کار ما را مشکل می سازند. صنعت غذایی نباید سود را در درجه اول قرار دهد و مسئولیت خود در قبال سلامتی کودکان را فراموش کند».
دولت باید در مارکتینگ صحیح مواد غذایی برای کودکان نقش اساسی بازی کند تا والدین در اولین نگاه تشخیص دهند که غذا سالم است یا مضر.
تام وستون از حزب کار بریتانیا متذکر شد که وقت آن فرا رسیده تا استفاده از قهرمانان فیلم های انیمیشن برای تبلیغ مواد غذایی کودکان ممنوع شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала